Een op de acht iPhone-gebruikers in verwarring

Mensen die de iPhone als kerstkado hebben gekregen, brengen het toestel in 12% van de gevallen terug, zo ontdekte Opinion Research. De gebruikers vinden het toestel te lastig en klagen dat de handleiding teveel op techneuten is toegesneden.

Uit een onderzoek van Opinion Research onder 2.000 personen blijkt dat 12% procent van de iPhone-gebruikers maar niet kunnen wennen. Het ging daarbij om mensen die de iPhone als kerstkado hadden gekregen en het apparaat hadden teruggebracht naar de winkel. De twijfelaars noemden het apparaat “tricky”. Volgens Opinion Research is het probleem dat mensen tijd nodig hebben om de iPhone te leren kennen.


Volgens een analist van het bedrijf leveren smartphonefabrikanten instructies mee die meer op IT-professionals en niet op normale gebruikers zijn toegesneden. Nu smartphones steeds vaker in handen van non-geeks komen, zijn er steeds meer mensen die geen idee hebben hoe ze het apparaat werkend moeten krijgen. Verizon, een concurrent van AT&T in de VS, reageerde op het onderzoek met de opmerking: “Je wil niet iets verkopen dat ze niet nodig hebben want ze gaan het terugbrengen. Het is net als met het kopen van een lelijke stropdas voor iemand anders. Die gaan ze terugbrengen want het is niet echt hun stijl”. Overens scoorde de iPhone nog niet het slechtst in het onderzoek: mensen die een BlackBerry kado hadden gekregen brachten in 14,5% van de gevallen het toestel terug.

Informatie

Laatst bijgewerkt
7 februari 2008 om 15:00
Categorie
Achtergrond

Reacties: 8 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.