British Airways zet iPad in voor passagiersinformatie

Zo'n honderd stewards en stewardessen van British Airways werken momenteel met een iPad waarop ze gegevens over de passagiers zien en problemen kunnen doorspelen naar de grond.

iPad in het vliegtuigNet als veel andere vliegmaatschappijen, houdt British Airways een proef met de iPad in het vliegtuig. Dat doet ze echter niet alleen door het tablet te gebruiken als naslagwerk voor de piloten, maar ook om de passagiersinformatie mee op te slaan en te bekijken. In een proef hebben honderd stewards en stewardessen een iPad om ‘de klantvriendelijkheid te bevorderen’. Op het apparaatje vindt het personeel gegevens over de etenswensen van de klant en zien ze waar elke persoon zit.

Daarmee neemt de iPad de functionaliteit van een stapeltje papier over, dat het personeel altijd gebruikte om de plaatsen en specifieke voorkeuren van passagiers vast te stellen. Ook zien personeelsleden nu digitaal wie er een Executive Club-lid is en in aanmerking komt voor privileges tijdens de vlucht. De iPad wordt niet alleen maar ingezet omdat het hipper is. Vastgestelde incidenten of klachten kunnen met de iPad direct doorgespeeld worden naar het grondpersoneel. Volgens British Airways reageren de bemanning en de klanten erg positief op de iPad. De verwachting is dat Apples tablet in meer toestellen uitgezet zal worden de komende maanden.

Via TUAW

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 18 augustus 2011, 20:59
Categorie Achtergrond

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.