Apple wijst Tweetspotter af tijdens Twitter-downtime

Apple heeft de applicatie Twitspotter afgekeurd, omdat het met meerdere accounts niet lukte om in te loggen. Twitter bleek op dat moment echter met onderhoud bezig.

tweetspotterApple heeft wel eens eerder rare sprongen gemaakt bij het goedkeuren van Twitter-applicaties. Iedereen herinnert zich de afkeuring van Tweetie nog wel, omdat er aanstootgevende woorden in de taglijst waren verschenen. Nu heeft Apple weer iets vreemds uitgehaald: ze hebben de applicatie Tweetspotter afgekeurd omdat de testers van Apple niet bij Twitter konden inloggen. Oorzaak van het probleem: Apple ging testen op het moment dat Twitter (vooraf aangekondigde) downtime had wegens serveronderhoud. Ontwikkelaar Kuan Yong maakt dat op uit de tijdstippen op de screenshots die hij heeft ontvangen.

Afgelopen vrijdag zou Twitter onderhoud gaan plegen. Net op dat moment ging de tester bij Apple aan de slag en stuurde de ontwikkelaar even later de volgende mededeling:

Hello Kuan,

Your application, TweetSpotter, cannot be posted to the App Store at this time because it does not achieve the core functionality described in your marketing materials, or release notes. Applications must adhere to the iPhone Human Interface Guidelines as outlined in iPhone SDK Agreement section 3.3.5.

The user could not sign in with the demo account provided, please see the attached screenshot. In addition, though multiple Twitter accounts were used, the user still could not sign in. This review was conducted on iPhone 3G running iPhone OS 3.0 Beta 5.

In order for your application to be reconsidered for the App Store, please resolve this issue and upload your new binary to iTunes Connect.

Should you require more assistance with resolving this issue, Apple Developer Technical Support is available to provide direct one-on-one support for discrete code-level questions. Please be sure to include any crash logs, screenshots or steps to reproduce this issue in your request.

Apple stuurde een screenshot mee van het gesignaleerde ‘probleem’. Valt het Apple aan te rekenen dat ze niet op de hoogte waren van het Twitter-onderhoud? Eigenlijk niet. Maar het feit dat ze maar op één keer tijdstip hebben gecheckt en niet verder keken of Twitter zelf misschien offline was, is niet erg netjes. Volgens Yong werkt de applicatie prima en kan hij exact dezelfde applicatie opnieuw indienen. Het duurt dan wel weer een paar dagen voordat het opnieuw door het reviewproces is. Tip voor ontwikkelaars: stuur je applicatie niet op, als de achterliggende dienst onderhoud heeft gepland.

Via: TechCrunch

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 12 mei 2009, 13:14
Categorie Apps

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.