Apple geeft toch feedback op afgekeurde iPhone-applicaties

Apple gaf bij een update van iFacts precies aan waarom de applicatie was afgekeurd, voorzien van screenshots en verwijzingen.

iphone ifactsWe schrijven op iPhoneclub regelmatig over negatieve ervaringen van ontwikkelaars: bij de ene ontwikkelaar duurt de aanmelding voor het iPhone Developer Program eeuwig, de andere hoort nooit meer iets na het indienen van een applicatie of zit na talloze aanpassingen nog steeds op goedkeuring te wachten. Newber en Rabo Mobiel Betalen zijn twee voorbeelden van applicaties waarbij Apple het de ontwikkelaar niet makkelijker maakte. Maar het lijkt de laatste tijd beter te gaan: Paul van Dijk en Stephan Osseweijer, ontwikkelaars van de applicatie iFacts, hebben vorige week een update van iFacts ter review aangeboden.

Dit weekend kregen ze te horen dat de update was afgekeurd: met motivatie, een verwijzing naar de iPhone Human Interface Guidelines en een screenshot van het scherm dat niet aan de richtlijn voldeed. De ontwikkelaars zijn blij daarmee.

Paul:

Heel keurig, met dit soort foutmeldingen weet je goed wat er aan de hand is en kun je het probleem oplossen. Bij iFacts hadden we een
update gemaakt waarmee detailinformatie over de feiten op te vragen is. Op het moment dat de telefoon in vliegtuigmodus stond kreeg de gebruiker een leeg detailscherm te zien (omdat de gegevens via het internet worden gehaald). Volgens de userinterface-regels moet er dan
een waarschuwing worden getoond aan de gebruiker dat de gegevens niet opgehaald konden worden. En terecht, we zijn dit probleem nu aan het oplossen en dienen de update deze week opnieuw ter review in.

Zo kan het dus ook. Versie 2.0 van iFacts bevat nog meer feiten en de mogelijkheid om door te klikken naar gedetailleerde informatie over het betreffende feit.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 23 maart 2009, 9:48
Categorie Apps

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.