Adobe AIR werkt prima op de iPad

Adobe AIR blijkt prima op de iPad te werken, zo ontdekte het AIR-team van Adobe. Verschillende games in de App Store bewijzen dat het werkt, met vaak dubbel zo hoge performance als op de iPhone 3GS.

moai mawashiLeden van het Adobe AIR-team hebben een iPad gekocht, om vast te stellen of de technologie ook op de iPad werkt. Dat blijkt geen enkel probleem: nog dezelfde dag hadden ze de eerste Adobe AIR-applicaties op de iPad draaien. Wat misschien weinig mensen weten, is dat er in de App Store meerdere apps zijn te vinden, die op basis van Adobe AIR zijn gemaakt. Het werkte allemaal zonder problemen en het team denkt zelfs dat de performance ten opzichte van de iPhone 3GS met een factor twee is verbeterd.

De volgende apps zou je op de iPad kunnen proberen, om zelf te kijken hoe het werkt:

  • Alchemist (een puzzelgame);
  • BaoZi Jump (variant op Doodle Jump);
  • Something Fishy (een virtueel aquarium);
  • Gridshock (puzzelgame met gekleurde blokjes);
  • Moai Mawashi (simpele Japanse game met moai, de grote stenen beelden van Paaseiland, zie afbeelding rechts);
  • Space On-Air (een game waarbij je communicatietorens moet bouwen, zie afbeelding hieronder).

space on-airDeze applicaties zijn gemaakt met Adobe Flash Professional CS5, die een Packager voor de iPhone bevat, waarmee je ActionScript 3-projecten naar native applicaties op de iPhone kunt omzetten. Deze applicaties worden gewoon via de App Store aangeboden. Op de website van Adobe vind je een lijstje met meer apps en games die op deze wijze zijn gemaakt. Eerder maakte Adobe al een uitleg hoe het precies werkt.

Het lukte het Adobe-team ook om een multiscreen AIR-applicatie op de iPad te testen. Nu wordt er nog aan gewerkt om de eerste HD-apps klaar te maken voor de iPad.

Meer info is te lezen op het Adobe AIR teamblog.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 5 april 2010, 12:40
Categorie Achtergrond

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.