Uitzending Gemist op iPhone goed voor 74% van mobiele opvragingen

Uitzending Gemist werd in 2009 twee miljoen keer gebruikt op de iPhone. Daarmee is de iPhone goed voor 74% van alle opvragingen, ook al was de app nog maar heel kort op de markt.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

uitzending gemistUitzending Gemist heeft in 2009 een succesvol jaar achter de rug. Een zojuist uitgebracht persbericht geeft aan, dat video op mobiel nu definitief is doorgebroken en dat de iPhone-applicatie daarin een grote rol heeft gespeeld. In 2009 is het totale aantal opgevraagde video’s met 25% gegroeid naar meer dan 150 miljoen stuks. In hetzelfde jaar werden meerdere mobiele versies van Uitzending Gemist gelanceerd, maar de mobiele applicatie voor de iPhone versloeg alle records.

Meer dan 2,7 miljoen video’s werden er in 2009 opgevraagd en daarbij kwam 2 miljoen voor rekening van de iPhone en iPod touch. Opmerkelijk aan dit cijfer is dat de Uitzending Gemist-applicatie voor de iPhone in 2009 maar heel kort op de markt is geweest. Na een lang goedkeuringsproces kwam de applicatie pas in september beschikbaar in de App Store waardoor de iPhone maar vier maanden kon bijdragen aan de cijfers. Toch was de iPhone goed voor 74% van de mobiele downloads. Dankzij de iPhone is de verwachting dat mobiel gebruik in 2010 een nog grotere vlucht neemt.

De enorme kloof met andere mobiele platformen is in onderstaande grafiek goed te zien:
uitzending gemist

Wat kijken de mensen het liefst? In november was een topmaand voor de website, mede dankzij Boer Zoekt Vrouw, maar toch werden de hoogste kijkcijfers geteld bij NOS Journaal (8,3 miljoen), Onderweg Naar Morgen (8 miljoen) en Spangas (5,1 miljoen). In de top 10 staan verder: DWDD, Boer Zoekt Vrouw, Pauw & Witteman, Het Klokhuis, Shouf Shouf de Serie en Wie is de Mol.

Bron: persbericht Omroep.nl

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 12 februari 2010, 15:54
Categorie Amusement

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.