
Layar brengt iPhone-update met betaalde layers uit
Layar kondigde afgelopen februari al aan dat ze een content store met betaalde layers zouden gaan aanbieden. Daarmee wordt het voor ontwikkelaars mogeijk om geld te verdienen met de informatie-layers. Dankzij een update zijn die betaalde layers nu beschikbaar op de iPhone, maar ze zijn voorlopig alleen te gebruiken in de Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Canada en Australië. Andere landen volgen later.

Om gebruik van de nieuwe dienst te kunnen maken is het noodzakelijk dat je via de Layar-applicatie een account aanmaakt. Daarbij geef je een e-mailadres op, dat je moet laten verifiëren. Zoals gezegd is de lijst met beschikbare betaalde layers in Nederland nog niet gevuld.
Meer weten over Layar? De dienst bestaat op 18 juni één jaar en om dat te vieren is er een evenement gepland: Layar NEXT. Aanmelden kan hier: Layar NEXT Event on June 18th.
Downloaden: Layar (gratis)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Waarom kiezen ze toch voor betalen via PayPal? Via In App purchases had het zoveel makkelijker … maarja dan zijn ze 30 % kwijt die naar Apple gaat.
Waarom een PayPal systeem en niet in-app purchases?
lol @Bram.. Tegelijk zo te zien 🙂
Je kunt duidelijk zien dat dit nog in de kinderschoenen staat. Ik zie er echt niets tussen staan wat mijn interesse wekt om te kopen.
Ik vraag me ook af in hoeverre mensen bereid zullen blijken te betalen voor layers.
Enkele van de genoemde layers zijn ook nog eens in het belang van een commerciële partij. Dus bij mij reist de vraag, waarom zou men willen betalen voor een dienst waar ook commerciële partijen bij gebaat zijn. Disney wil, lijkt mij, graag dat mensen zoveel mogelijk zien in het park en zo veel mogelijk langs de standjes lopen.
Begin van het einde, vanaf nu gaat iedereen over op apps die wel gratis zijn.
Dit soort betaaldiensten is pure nonsens, net als de app zelf eigenlijk.
Gratis nonsens is leuk, betaalde nonsens is een flop.
Betaalde disney app kan natuurlijk handig zijn. Disney heeft de distributie van content onder haar hoede. Denk aan wachttijden bij attracties, aanbiedingen restaurants etc op het terrein.
Voor beide partijen een handige tool
@mark:
Ik zie zoiets meer als een service… Sinds wanneer moet ik betalen om te weten hoelang ik in de rij moet staan voordat ik een attractie mag waar ik al lang voor betaald heb?
Net zoiets als betalen om de treintijden en storingen bij de NS te mogen zien…
Wat is die layar met Abbey Road? Dat je op elk willekeurig zebrapad – mits je op de juiste afstand en midden op de weg staat – de Beatles kunt zien? Lekker veilig…