iPad-gebruikers geven 70.000 dollar per dag uit in de Kiosk

Onderzoek van Distimo stelt dat iPad-gebruikers gemiddeld 70.000 dollar per dag uitgeven aan kranten en tijdschriften in de Kiosk van iOS 5. The New York Times, The New Yorker en The Daily zijn de populairste uitgaven.

Kiosk iPadOnderzoek van Distimo wijst er op dat iPad-gebruikers iedere dag 70.000 dollar aan tijdschriften en kranten uitgeven in de Kiosk (Newsstand) van iOS 5. In-app aankopen zijn vooral verantwoordelijk voor verkopen. Het grootste aantal downloads binnen de Kiosk is volgens Distimo afkomstig van de New York Times, The Daily en de New Yorker, allemaal Engelstalig en vooral op de Verenigde Staten gerichte uitgaven.

Het is niet heel opmerkelijk dat in-app aankopen vooral verantwoordelijk zijn voor omzet in de Kiosk: veel kranten en tijdschriften bieden een app gratis aan, waarna je vanuit deze app aparte uitgaven kunt kopen of een abonnement kunt afsluiten.

Volgens Distimo heeft de Kiosk ervoor gezorgd dat tijdschriften en kranten inmiddels zeer winstgevend zijn in de App Store: 7 procent van de 200 meest winstgevende apps zou een nieuwsapplicatie zijn.

70.000 dollar per dag is een flink bedrag, maar Business Insider weet er een mogelijke negatieve spin aan te geven: als je er van uitgaat dat er ongeveer 65 miljoen iPads zijn verkocht, geeft iedere iPad-gebruiker gemiddeld ongeveer 0,001 dollarcent per dag uit aan kranten en tijdschriften.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 28 maart 2012, 11:09
Categorieën Kiosk, Nieuws
Onderwerpen distimo, ios 5, kiosk, newsstand, onderzoek

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.