EasyJet breidt Passbook-proef uit en krijgt vluchtinformatie
De officiële iPhone-app van luchtvaartmaatschappij easyJet heeft een update gekregen die verder bouwt op de in mei begonnen proef met Passbook. Toen maakte easyJet mobile het mogelijk om in te stappen met Passbook-tickets op zes luchthavens in Schiphol Amsterdam, Edinburgh, Manchester, Nice, Southend en London Stansted. Nu is het aantal vliegvelden dat de offline instapkaarten ondersteunt, uitgebreid naar meer dan 30 stuks. Belgische luchthavens worden helaas niet ondersteund. EasyJet laat je verder nu de status van vluchten controleren op de iPhone.
De nieuwe functie vestigt zich in de knop linksonder in het hoofdmenu en het tweede tabblad onderin de balk. Je kan zoeken op vluchtnummer, maar als je die niet weet, kan je ook de route en de datum invoeren om de gegevens op te vragen. Het is jammer dat je geen zoekfunctie hebt bij de plaatsen die je invoert. In plaats daarvan zie je de bekende scroll-pop-up waarin je een vertrek- en aankomstplek kiest.
Daarna zie je de informatie op de Vluchtmonitor. In een wit vierkant vlak zie je het vluchtnummer, de bestemmingen, geplande en werkelijke vertrektijd en de verwachte aankomsttijd. Een aparte balk toont of het vliegtuig op tijd is of vertraging heeft opgelopen. De informatie komt rechtstreeks van het easyJet Operations Control Centre, oppert de App Store-omschrijving. Dat moet ervoor zorgen dat je de nieuwe informatie snel en live in de app ziet. De applicatie verstuurt geen pushberichten bij veranderingen in het schema, maar de app onthoudt wel je laatste zoekodpracht en laat je er snel weer op zoeken.
Downloaden: easyJet mobile (gratis, iPhone, iOS 4.3+)


4 reacties
LaurensPJ
Mooi om te zien dat bedrijven hier meer gebruik van gaan maken!! Handig.
Flieps
Wow, een artikel waarin het woord EasyJet staat én het woord gratis…
Patryk
Dat was toch het bedrijf dat geld voor toilet bezoeken wou vragen??
Rudi
New dat is Ryanair. Werk bij easyJet en deze informatie komt idd echt overeen met de informatie die easyJet OCC heeft. En die data komt weer rechtstreeks van de vluchtcomputer aan boord.
Volgens mij doet geen enkele andere airlines dit nog op deze manier.