CNN koopt persoonlijk iPad-magazine Zite

CNN heeft de iPad-app Zite gekocht voor een vermoedelijk bedrag tussen de 20 en 25 miljoen dollar. Zite is een persoonlijk magazine, waarvan de inhoud steeds beter op je voorkeuren wordt afgestemd.

zite copyrightEen paar dagen geleden gingen er al geruchten dat CNN geïnteresseerd zou zijn in het iPad-magazine Zine. Vanavond hebben ze officieel de overname bekendgemaakt. Er zou vermoedelijk tussen de 20 miljoen en 25 miljoen dollar zijn betaald voor de app. Zite is een iPad-magazine waarmee je nieuws uit verschillende bronnen kunt lezen. Het wordt gemaakt door het in Vancouver (Canada) gevestigde bedrijf Worio en biedt gebruikers een persoonlijk nieuwsoverzicht. Een algoritme zorgt ervoor dat de nieuwsartikelen steeds beter op jouw smaak zijn afgestemd. De inhoud van de nieuwslezer verandert daardoor steeds meer en het nieuws wordt (als het goed is) steeds interessanter.

In een persbericht legt algemeen manager CNN Digital, K.C. Estenson, uit wat er zo bijzonder aan Zite is:

Zite vertegenwoordigt de volgende generatie content-ontdekking en gepersonaliseerd publiceren. CNN wil een leidende positie op dat gebied.

CNN denkt dat ze nu sprongen vooruit kunnen maken met persoonlijke nieuwsapps, terwijl de concentaanbieders hun business kunnen uitbreiden met een product waar de gebruikers al dol op zijn. Toch was het CNN’s moederbedrijf Time die als eerste in opstand kwam, toen Zite in de App Store verscheen. Omdat er geen duidelijke bronvermelding in de app voorkwam, voelden de contentaanbieders zich buiten spel gezet. CNN is van plan om de Zite-technologie te gebruiken in de apps en websites van CNN zelf, zodat de content beter kan worden afgestemd op de lezer.

Downloaden: Zite (gratis)

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 30 augustus 2011, 22:25
Categorie Nieuws

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.