Uitgelicht
Apple's maart 2024-aankondigingen

Review: Duck Hunting, eenden schieten in retrostijl

Review van Duck Hunting, een schietspelletje waarbij je zoveel mogelijk eenden in beperkte tijd moet neerschieten. Leuk om even je agressie kwijt te raken.

Schieten maar! Je hebt nog 3 kogels.Het leuke van de nieuwe promotiecodes voor de App Store is dat ontwikkelaars je zomaar kunnen verrassen met een code met de opmerking: “Kijk hier eens naar!”. iDelux stuurde ons een promotiecode voor Duck Hunting, een spelletje gebaseerd op een bekend principe: er vliegen eenden door de lucht en jij moet als jager zoveel mogelijk neerschieten. Zielig? Ach, het is eigenlijk net als met Dopewars: je kunt dingen doen die je normaalgesproken nooit zou doen terwijl je verder niemand kwaad doet. Daarnaast – je kunt beter je agressie botvieren op een stel virtuele eenden dan een bushokje.

Duck Hunting is in feite erg simpel: er fladderen eenden door het beeld en die moet je met een vingertap neerschieten, terwijl je gelijktijdig probeert de witte duiven te ontwijken. Er passen maar drie kogels in je geweer, dus je zult steeds in de gaten moeten houden wanneer je moet bijladen. Elk level duurt 45 seconden, waarbij je zoveel mogelijk eenden moet zien te raken. Bij 250 punten of meer ga je door naar het volgende level. Bijzonder is dat er weliswaar vier omgevingen zijn, maar dat het aantal levels onbeperkt is. Toch is er een maximum, want de eenden vliegen in elk level steeds sneller, zodat er op een gegeven moment een level is waar de eenden te snel voorbij vliegen om ze überhaupt nog te raken.

Je kunt behaalde scores lokaal opslaan of op de online scorelijst publiceren. Het spelletje is best leuk, maar ook wat beperkt. Er zijn eigenlijk geen instellingen (alleen geluid aan/uit) en er zit niets anders op dan elke keer weer bij level 1 beginnen. Het tappen op de eenden wordt net iets lastiger dan normaal omdat je erom moet denken steeds je geweer bij te laden. Het geluid kun je bij dit spelletje het beste uitzetten, want je omgeving wordt gek van het constante gesnater.

Voor €0,79 is Duck Hunting best een leuk spelletje om even je agressie kwijt te raken. De prijs is exact goed: gewoon een simpele game voor tussendoor. Dat het aantal levels onbeperkt is, schept mogelijkheden om het spel lang te blijven spelen, maar het is jammer dat je na het afsluiten weer bij level 1 moet beginnen.

Info: Duck Hunting

• Ontwikkelaar: iDelux
  • Applicatie: Duck Hunting