Volkswagen heeft een bijzondere iPhone-app gemaakt. Met de VW Test Drive-app kunnen gebruikers een proefrit uitvoeren dankzij augmented reality. De applicatie zelf is alleen in de Noorse App Store verkrijgbaar, maar je kunt het ook via de website bekijken. De app is bedoeld als onderdeel van een marketingcampagne. Omdat innovaties soms lastig uit te leggen zijn in een advertentie, bedacht Volkswagen dat de beste manier is om het mensen gewoon te laten ervaren. Je krijgt niet te horen hoe het werkt, maar je kunt het gewoon zien.
De gedrukte advertentie vormt daarbij het testtraject, waarop je met behulp van de app de vernieuwingen kunt zien. Onderstaand reclamefilmpje laat zien hoe het werkt. De achtergrondmuziek is Paper Aeroplane van Julia Stone.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Wat een vet lange, trage uitleg dat filmpje. Dat had 10x zo snel gekund en veel mooier.
Oh leuk, voor 1x. Daarna is het wel over. Je ziet toch niet iemand met zo’n krantje uitgebreid in de trein heen en weer gaan met z’n iPhone
Er zit idd meer tijd en engineering in de app zelf dan wat je er eigenlijk mee kunt doen. Is hetzelfde of je programmeert een rekenmachine op een PLC ofzo waar je dan je tijd in steekt terwijl je evengoed gewoon je rekenmachine kan nemen en de berekening is direct gedaan.
De persoon die dit heeft bedacht heeft goed werk geleverd! Beter dan die AR-kalender destijds van Audi, dat was onzin.. Maar Cruise Control betekend bij mij nog altijd dat je snelheid het zelfde blijft..
Datgene wat ze demonstreren heet toch adaptive cruise control?
Dit is nou mooie reclame. Doordat het zo inventief is het bereik van deze reclamecampagne erg groot, hij staat zelfs op een Nederlandse iPhonewebsite. 😉
Hulde!
Filmpje doet het nu niet eens
Filmpje doet het niet op iPhone 🙁
@Just: @John: Het filmpje is blijkbaar (nog?) niet omgezet naar mp4 (voor de iPhone) of de uploader heeft aangegeven dit niet te willen. Helaas 🙁
Het lijkt flink op een plaatje van een auto met een transparante achtergrond (camera).. boeiend zeg.
Geweldig. ik vind dit een sterk voorbeeld van een advertentie waarbij getoond wordt hoe de fabrikant bezig is met nieuwe technologieen in te zetten. En dat kan op “de ouderwetse manier” ,dus zonder iPhone of zonder augmented reality. Maar ik ben juist gecharmeerd van deze manier. Prikkelend; en roept meteen de vraag op: wat kan er nog allemaal meer?