Nieuwe iPhone-reclamespots: ‘If you don’t have an iPhone’
Apple heeft afgelopen nacht een drietal nieuwe commercials voor de iPhone uitgebracht, die allemaal beginnen met de zin “If you don’t have an iPhone” en vervolgens verwijzen naar enkele specifieke functies van de iPhone. In elke commercial staat een andere functie centraal: App Store, iPod + iTunes en iBooks. De commercials sluiten allen af met de zin “Yup, if you don’t have an iPhone, well, you don’t have an iPhone”, nogal een open deur natuurlijk.
Het lijkt erop dat Apple met de filmpjes vooral de verschillen met andere platformen wil laten, zien, met name het verschil met Google’s Android. Heb je geen iPhone, dan heb je bijvoorbeeld niet de mogelijkheid om met één schermtap nieuwe boeken op je toestel te zetten.
App Store:
iPod + iTunes:
iBooks:
44 reacties
Peter Leijenhorst
simpel maar doeltreffende reclame. Zijn toch dingen waar Apple wel echt goed in is, hun producten promoten!
yoenoesz
ze wrijven het er gewoon in, if you don’t have an iphone
Mark van Veggel
Leuke reclames. Alleen ook grappig om te zien dat Apple aan het einde van de reclame onderaan aangeeft “Sequences Shortened”. Simpelweg gezegd, downloads etc die je in de commercial ziet duren in het echt langer :P.
Izziweb
Ik ben echt een Apple fan, maar vind dit een tikje arrogant.
Franklin
Kwestie van tijd voordat je parodieën krijgt op Youtube die juist de beperkingen van de iPhone/iOS ruimschoots zullen belichten.
WvB22
Vind deze reclames ook maar niks. Slogan die nergens op slaat en er hangt een negatief luchtje om de reclames. Dat heeft Apple helemaal niet nodig. Ze moeten zich concentreren op de leuke dingen van de iPhone en niet als je geen iPhone hebt kan je dit of dat niet. Wat eigenlijk alweer achterhaalt is want het gaat allemaal om Apps. Kwestie van tijd dat voor alle Apps ook een android versie, een WP7 en een webos versie is, zeker voor de echt grote Apps.
HIphone
De slogan blinkt echt uit in z’n eenvoud: briljant!
Marcoo
Die slogan is echt masterlijk
Luc
Onzin. Ieder bedrijf presenteert haar product als ‘het beste dat je echt moet hebben’. Zie jij het al voor je dat Android reclame maakt met: “If you don’t have an iPhone, Android is also okay” ofzo?
Holger
Ik vind ze wel grappig…
Dennis
If You don’t Have iPhoneClub.nl 😀
Goed bedacht weer Apple!
Yarima
Vorig jaar twee maanden zonder iPhone gezeten omdat mijn 3G gejat was. Ik moet zeggen dat dat heerlijk was. Niet continu mail, twitter, internet en iPhoneclub checken… Dus je zou kunnen zeggen:
If you don’t have an iPhone,
you have time to live!
Maar deze reclame bevat de kern van marketing…
When you buy this product, your live will be happier.
Briljant gewoon!
gotime
Echt geweldig!
Goed bedacht Apple!
Tim
Ik vind hem erg sterk! Ze mogen best trots zijn op de dingen die ze presenteren. Appstore, Itunes, Bookstore. Allemaal uitstekende concepten!
poserman
wat een saaie reclame….
ik vind de oude reclames zo veel leuker.
sidderke
Doet me denken aan een wedstrijd in augustus 2008 waarbij ik meedeed van een Vlaamse Apple Reseller en een Mac-forum in België, waarbij je een iPhone 3G kon winnen (zo had ik mijn eerste iPhone) als je iets digitaal maakte rond waarom je de iPhone wou.
Ik heb gewonnen met dit filmpje.
Misschien es gaan aankloppen bij Apple?
markzijlstra
Is Johan Cruyff nu ook al slogans aan het bedenken voor Apple? 😛
Bram
If you don’t have an iPhone.. you CAN play flash movies! ….
Ruben
Apple is altijd al arrogant geweest, sinds 1976. Jij als ‘echte’ Apple fan moet dit toch weten.
Deddiekoel
Goeie kreet. Stiekem toch vaak het argument bij Android telefoons, “hij is top, maar het is geen iPhone”
Taco
En wat vinden jullie ervan dat Apple het ‘invoeren van je iTunes password’ er voor het gemak ook maar uitgeknipt heeft?
Miezl
“Yup, if you don’t have an iPhone, well, you do have Flash on your phone and you can easily connect to wathever phone to exchange files over bluetooth or use your micro-SD card or even use NFC to do your payments…… 😉
Cherek
Yup, if you don’t have a Jailbreak well, you don’t have an iPhoneâ€,
Bart
ik heb ook een app store op mijn android. En boeken? tja, dat leest toch niet op zo’n klein scherm? :S
Daejji
Simpele saaie reclame zeg… Hoezo geniaal?? Lame
Marcianow
De “Yup” klinkt er wel erg slecht ingeplakt 😛
GamerGames
Waarom staat er steeds 9:41 als tijd?
Hoe kan die fout voorkomen bij Apple? 9:41 Wordt bijna de Apple tijd! 😛
Jeroen
Lijkt er wel veel op… De jouwe is leuker…
HUMOR!
En knap uitgevoerd.
Maar ik zeg: Apple : sidderke = 1 : 1
Tehm1zzl3
na 3 keer dat “if you don’t have an iphone.. well you don’t have an iphone” heb ik het alweer gezien. wat een belachelijke reclame marja dat is mijn mening. sowieso maakt htc toch betere telefoons op prijs/prestatie verhouding dus who care’s 😛
Thomas
If you dont have a iPhone you have a iPod touch
jor2
Ik vind hem wel geniaal. Als je geen iPhone hebt, heb je telefoon die niet kan tippen aan een iPhone.
Brachioradialis
Haha met deze reclame vragen ze gewoon om parodieën, zoals “Franklin” al zei.
“If you don’t have an iPhone… you don’t have (vul maar in wat de iPhone niet kan/heeft)”
Bart
I don’t have an iPhone, maar dit alles kan ik ook met mijn iPod Touch 🙂
HarryD
Hmmm, wat mij het meeste opviel aan de filmpjes was….
… alle filmpjes zijn op 9:41 am gemaakt 🙂
btw “If you don’t have the iPhone … you might have your agenda on the lockscreen ….”
benBen
Heel leuk en goed gedaan..
iPhone winnen is bijzaak dan 😉
patrick
zo lust ik er ook nog wel een paar…
als je geen xperia x10 hebt heb je geen playnow, geen media-scape en geen time-scape
als je geen windows mobile hebt, heb je geen marketplace, en geen zune
als je geen albert heijn hebt, heb je ook geen AH afwasborstel
Adnan
Nu is het wachten op filmpjes in dezelfde format en stijl, maar dan:
If you have an iPhone
Well, you can’t see all webcontent (flash)
====
If you have an iPhone
Don’t hold is this way
ps geen Apple fan noch Android fan tis leuk als ze parodies maken op dit soort reclames. Deze vindt ik wel een beetje “In your face” gehalte hebben.
julian
Irritant einde bah
Sidderke
Bedankt voor de reacties 🙂
pipo
Niet echt de impact die de Think Different campagne had. Vast niet hetzelfde reclamebureau…
Rufus Kohn
in alledrie de filmpjes staat de tijd op 09:41 am.
zou dit significant zijn?
toe nou doe een poging om dat uit te leggen.
Dann
Simpel en mooi, dat is de kracht van Apple!
Edward
De reclames zijn zo eenvoudig opgezet dat ze alle 3 binnen een minuut opgenomen zijn. (9:41)
Marc
De negativiteit van de reclames vind ik jammer. Ze hadden ook ‘don’t’ kunnen weglaten en dat alleen aan het eind kunnen zeggen: had dezelfde uitwerking gehad en veel positiever geweest.