iPhone-gebruikers bij Telfort al dagenlang zonder internet

Telfort-klanten met een iPhone hebben al bijna vier dagen geen mobiel internet. De klantenservice erkent het probleem, maar legt de schuld bij de gebruikers. Terwijl Telfort wel iPhone-bezitters in advertenties probeert te lokken.

telfortSinds dinsdagochtend werkt het GPRS-netwerk van Telfort niet meer goed bij klanten met een iPhone. De servicedesk onderkent het probleem, maar een oplossing lijkt nog niet in zicht. Er is maandag blijkbaar iets in het netwerk van Telfort gewijzigd, waardoor de iPhone wel een IP-adres krijgt, maar geen DNS-servers. Het lijkt er op dat de iPhone deze DNS-servers via de APN ophaalt, terwijl andere telefoons dit waarschijnlijk via het DHCP-protocol doen. Dat laatste is echter niet zeker. Het resultaat is dat iPhone-gebruikers op het Telfort-netwerk al bijna 4 dagen zonder internet zitten.

Het probleem treft elke Telfort-gebruiker met een iPhone. De klantenservice van Telfort legt de schuld van de problemen bij de gebruiker en weigert door te verbinden met de technische dienst. Dat heeft op korte termijn ook weinig zin, omdat de technische dienst een verwerkingstijd hanteert van 5 dagen.

Het zure is dat Telfort op de website adverteert met de tekst: “Jouw iPhone en onze SIM-only 500”. Op ons forum is er al een uitgebreide discussie hierover: Telfort GPRS-probleem.

Dank aan de tipgevers Thomas en Nick, die beide een uitgebreide uitleg meestuurden

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 1 augustus 2008, 13:27
Categorie Achtergrond

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.