‘Eén op de vier Australiërs heeft in 2015 een tablet’

Een Australisch analistenbureau is er van overtuigd dat 1 op de 4 huishoudens over vier jaar een tablet thuis heeft liggen. De iPad is dan misschien nog steeds de grote favoriet.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

The AustralianHet Australische PricewaterhouseCoopers ziet de toekomst van de iPad en zijn concurrentie rooskleurig. Volgens het analistenbureau heeft 1 op de 4 Australiërs over vier jaar een tablet in huis. Er wordt verwacht dat veel huishoudens tegen die tijd zelfs meerdere tablets in huis hebben liggen. Tenzij er veel verandert is de iPad tegen die tijd nog steeds een grote speler, iets waar concurrentie zich volgens de analisten druk om moet gaan maken.


Deze ontwikkeling heeft grote gevolgen voor de mediaconsumptie in Australië, zo beweert het bureau. 52 procent van de huidige tabletgebruikers betaalt voor films, 50 procent voor games, 48 procent voor tv-programma’s, 45 procent voor boeken en 38 procent voor nieuws. Dit wijst er volgens de analisten op dat consumenten op een tablet veel gewilliger zijn om te betalen voor content. Het succes van tablets zal dan ook bepaald worden door de media die erop aanwezig is.

De iPad is ook groot in Australië: voordat de iPad 2 werd aangekondigd waren er 750.000 iPads in het land verkocht. Concurrentie moet volledig gebruik maken van partnerships om een deel van de markt alsnog te veroveren.

Informatie

Laatst bijgewerkt
17 juli 2014 om 1:29
Categorie
iDevices

Reacties: 7 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.