
Nieuwe versie Bright app krijgt minder categorieën en bijzondere advertenties
Bright komt binnenkort met een nieuwe versie van zijn iPhone-applicatie. Afgelopen vrijdag werd de applicatie alvast gepresenteerd aan het publiek dat aanwezig was bij de Bright Night in Pakhuis de Zwijger.
De nieuwe versie van de Bright-applicatie is opnieuw vormgegeven, nog sneller gemaakt en de indeling is veranderd. Momenteel biedt de applicatie nog vier categorieën onderin het scherm, waarbij je via een aparte menupagina naar de andere categorieën gaat. Maar deze structuur gaat verdwijnen. Volgens Bright-hoofdredacteur Erwin van der Zande werd er op veel onderdelen nauwelijks geklikt en daarom krijgt de app veel minder categorieën.
In de nieuwe versie heeft de app een sectie nieuws, waarin alle artikelen van de site staan. Onder video komen alle video’s die Bright zelf maakt en ook links naar een selectie YouTube-filmpjes en in Downloads komt een selectie iPhone-apps te staan. De andere twee plekken in het menu worden opgevuld door de colofon en een boodschap van een adverteerder.
De nieuwe versie van de Bright app krijgt advertenties, maar daarbij is voor een bijzondere manier gekozen. Geen banner in je scherm of los scherm dat je dicht moet klikken; de advertenties worden subtiel weggewerkt als background. Als je in de app scrollt, dan komt de advertentie naar boven, op dezelfde manier als ‘Release to refresh…’ in Twitter for iPhone. Mocht je meer willen weten over de boodschap van de adverteerder, dan kun je via een knop naar een pagina met meer informatie bladeren. De knop in het menu is dynamisch en zal voor elke adverteerder anders zijn. TomTom is het eerste bedrijf dat een plek krijgt in de applicatie.
24/7 World heeft de nieuwe versie van de applicatie gemaakt. Het bedrijf maakte ook de huidige versie. Wanneer de app beschikbaar komt in de App Store is nog niet bekend, tot die tijd zul je het moeten doen met de vorige versie.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ik ken de app en de site niet.. En mis dan ook een beetje een introductie hierover in het artikel..
Je kunt natuurlijk ook zelf op de allereerste link in het artikel klikken of op de gerelateerde artikelen onder dit artikel bekijken. We kunnen onmogelijk in elk artikel (waar het updates van bestaand nieuws of bestaande apps betreft) een complete opsomming doen waar het betreffende artikel over gaat. Een beetje eigen onderzoek van de bezoeker mag ook wel, zeker bij apps/nieuws die al vaak aan bod zijn gekomen. Voor voorgekauwd nieuws ben je naar de verkeerde website gekomen.
Uhu, weet ik. Maar de link naar de oudere versie wilde toen niet openen (A)
@Jean-Paul Horn op 30 augustus 2010 om 17:26:
Deze reactie op een legitieme opmerking vind ik wel erg overtrokken. Ook ik vroeg mij bij lezing van dit bericht allereerst af: waar gaat dit over? Zolang er bij bijv. een Golf app nog een uitgebreide verhandeling wordt geplaatst over wat een Golf Vaardigheids Bewijs is, lijkt het me toch niet te veel gevraagd om bij nieuws over een app als Bright even kort aan te geven wat voor soort app dit is (spel, nieuws etc.). Niemand vraagt om een ‘complete opsomming’, maar gewoon om enige voorlichting. Met voorkauwen heeft dat niets van doen, wel met duidelijkheid. De heftigheid van de reactie is daarom nogal misplaatst.
@Jeroen en @Avatar: Heb niet voor niets het allereerste woordje van het artikel (Bright) voorzien van een link naar Bright.nl. Superhandig!
Misschien moeten jullie net als Techcrunch’s crunchbase een “appbase” maken dan raakt niemand meer in de war 😉 En het schijnt ook nog een goed te zijn voor traffic
http://www.alexa.com/siteinfo/crunchbase.com
Wat is dat een Tech Crunch CrunchApp Base ?
OMG we worden oud…
Ik ben benieuwd of het dan ook makkelijker is om van het ene naar het volgende artikel te gaan. Bijvoorbeeld door naar links en rechts te ‘swipen’ zou je de lezer veel makkelijker naar een vorig en volgend artikel laten gaan. Ook laadt de app soms de nieuws artikelen niet goed, waardoor er af en toe witte plekken zichtbaar zijn. Dat is zowel bij het nieuws overzicht als nadat ik op een artikel heb geklikt, dat hij dan soms totaal niet laadt. Ook het ‘refreshen’ vind ik redelijk ingewikkeld, hopelijk is dat allemaal meegenomen in de nieuwe versie. En natuurlijk een feedback knop, zodat gebruikers dit soort informatie op een normale manier zouden kunnen doorgeven, in plaats van via iphoneclub.nl
Verder wel een leuke site, ik ben het gaan lezen omdat ze een iPhone app uit hebben gebracht… 🙂
Niemand zegt dat dat hoeft, maar ik moet wel toegeven dat het enige waar ik aan dacht toen ik artikel las was, waar zou het toch over gaan. Je kan ook gewoon even zeggen: Bright, een app die informatie geeft over weetikveelwat, komt binnenkort op de markt met……
Kleine moeite dacht ik zo 🙂
Wat een zeikerds toch weer hier. Ik heb Bright “ontdekt” dankzij iPhoneClub toen de app van Bright voor het eerst uit kwam. Had er toen ook nog nooit van gehoord, maar omdat de app toch gratis was gewoon geprobeerd en sindsdien is het mijn vaste “stek” wanneer ik uitgekeken ben bij iPhoneClub. Een aantal bezoekers hier is nog te lui dat ze uit hun ogen kijken, klik eens ergens op, dan ontdek je nog eens wat i.p.v. je alles te laten voorkauwen.
@avatar +1 ik deel jou mening.
Jean-Paul gaat nu, net als Gonny, afentoe nogal minzaam met het lezerspubliek om. Opmerkingen in de trant van ‘wat doe je hier dan’ en ‘je hoeft het niet te lezen hoor’ beginnen me ernstig te irriteren. Als jullie verwachten dat de lezers alles al weten, stop dan met schrijven en vertalen. Zodra iemand commentaar heeft wordt er met de botte bijl ingehakt. Erg jammer omdat de reacties vaak erg nuttig zijn en tot goede aanvullingen kunnen leiden. Er is geen enkele reden om uit de hoogte te doen. De ‘allergrootste van de Benelux’ moet het hebben van de lezers. Genoeg voorbeelden op internet van de allergrootste die de allerkleinste werden…
Neem een simpel voorbeeld aan Elger;
“Voor diegenen die nog niet bekend zijn met Angry Birds: het doel is om vogels weg te schieten met een katapult en zo groene varkens te vernietigen die in allerlei bouwwerken zitten.” duidelijk en niet storend.
@Jean-Paul Horn: En dat siert je dan weer wel! Mijn reactie had, nu ik ‘m terug lees, ook genuanceerder mogen zijn. Sorry.
Haha ik weet het wel ( oom eerdere artikels gelezen op IPc over bright)
Maar goed bright is een nieuws site/app over tech dus niet alleen iphone ..
On topic: Bright is een leuke site, maar eigenlijk bekijk ik hem vooral als podcast op mijn toestel of kort in de app. In de app merk ook ik dat artikelen regelmatig niet geladen worden. Verder kan je de meeste filmpjes uit de artikelen ook niet kijken. Toch graast het wel lekker van Iphoneclub naar tweakers app, naar Bright. Altijd op de hoogte!
Voor alle duidelijkheid: Bright is een tijdschrift (waarop je je kunt abonneren) dat over ontwikkelingen gaat op technologisch gebied en over vormgeving. Ik vind het een leuk blad, dat niet zo commercieel is. Ongeveer eens per maand is er ook een Bright-night in Pakhuis De Zwijger aan de Piet Heinkade in Amsterdam, met enkele spekers die uitleg geven bij een ontwikkeling of soms een nieuw produkt presenteren, er is een uitpak-party van David Lemereis (met nieuwe gadgets) en er is altijd een film die (meestal) nog niet in de bioscoop draait. En ze hebben dus een app, waarin je op de hoogte wordt gehouden van ontwikkelingen.
Sympathieke club.
OK, mijn reactie was wat overtrokken. Mijn excuses.