Het verhaal achter de iPhone-game Pocket God
Er zijn meer dan 1 miljoen spelers van Pocket God. Bijna wekelijks zijn er updates van dit martelspelletje waarbij er steeds nieuwe functies bij komen. Macenstein had een interview met illustrator/animator Allan Dye, die Pocket God samen met programmeur Dave Castelnuovo heeft bedacht. De illustrator maakt de poppetjes in Flash.
Misschien een vreemde keuze, maar beide ontwikkelaars werken al 7 jaar samen aan Flash-projecten. Wie wil weten hoe Pocket God ontstaan is (zie onderstaand filmpje) en wat er in de verschillende episodes is veranderd, moet zeker het artikel eens lezen.
Via: Macenstein
10 reacties
Thomas | Silverr
Is een geweldig spel, wel eens gespeeld bij een vriend. Nu leren we eindelijk de geschiedenis erachter!
Thomas
Ik zie de link tussen pocketgod en dat filmpje niet
YLA G
het is gewoon gekopieerd van een screensaver die tijdens windows 95 erg populair was!
Alles.. het idee eiland, het idee om verschillende dingen te kunnen doen, palmboom, alles.. zie “Johnny Castaway” op google..
Johnny Castaway
hayron
ik dacht dat ik de enige was die het niet begreep
magyco
nee jullie zijn niet de enige
Movealistic
Idd.. iis vast niet erg als ik de link ook niet zie…
iMario
Snap hem ook niet nee.
barabaz
dat filmpje is gewoon een verzameling spellen die de makers van pocket god ook hebben gemaakt denk ik, maar het laat niet zien hoe pocket god is ontstaan zoals in het artikel staat.
softijs
Dit is echt een onwijs tof spelletje ,,, als je een jaar of 8 acht bent
Appie
Misschien moet je het stuk eens lezen voordat je begrijpt wat het filmpje ermee te maken heeft. Maar dat zal wel te veel gevraagd zijn voor velen…