The Financial Times is tevreden over de iPad-applicatie die ze afgelopen mei uitbrachten. De applicatie heeft al 1,59 miljoen dollar aan advertentiegeld opgebracht sinds de lancering. Topman Ben Hughes zegt dat meer dan 40.000 mensen een abonnement hebben genomen op de app. Ze zijn goed voor 10% van de nieuwe digitale abonnementen die de Financial Times verkoopt. Volgens Hughes zijn printadvertenties nog niet helemaal dood, maar moeten mediabedrijven wel nieuwe mogelijkheden vinden om verschillende modellen te combineren.
Bij de Financial Times zijn printadvertenties nog maar goed voor 40 procent van de totale advertentieopbrengsten. Maar de krant kijkt verder dan alleen de technologische mogelijkheden. Ze willen hun advertentieplannen ook uitbreiden richting evenementen. De applicatie van de Financial Times heeft al de Apple Design Award gewonnen als beste iPad-applicatie van 2010. Gebruikers kunnen nieuwsartikelen lezen uit de gedrukte en webversie van de krant. Als je betaalt krijg je onbeperkte toegang tot alle artikelen.
Downloaden: Financial Times (gratis)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
miljard of miljoen, wat maakt t uit… 😀
Is het nou 1,5 miljard of 1,5 miljoen?
Miljoen
Wat een saaie App. kwa uiterlijk.
Hadden ze nou net niet de zaak iets spannender kunnen maken?
1 miljoen pond volgens het bron artikel. 🙂 Hopelijk lezen een hoop uitgevers dit en komen ze allemaal met hun content naar de iPad.
Het is 1,59 miljoen dollar, zoals ook in het artikel stond.
Ik was alleen in de titel iets te enthousiast geweest.