crossy-road-icoon-groot

Crossy Road: moderne variant van Frogger voor iPhone en iPad

Crossy Road is een leuke, moderne variant op Frogger. Probeer een drukke weg en rivieren over te steken, tussen het voortrazende verkeer door.

crossy-road-icoon-grootTijdens de feestdagen heb je wel iets anders aan je hoofd dan het bijwerken van de administatie of het opruimen van de tuin. Je wilt even lekker onderuitgezakt een spelletje doen. Crossy Road is dan precies wat je nodig hebt. Deze nog niet eerder op iCulture besproken game is een moderne variant van Frogger. Je weet wel: de game waarbij je de straat moet oversteken en tegelijk het voortrazende verkeer moet zien te ontwijken.

Crossy Road: Frogger, maar dan anders

Crossy Road kwam in oktober uit en kreeg sindsdien een aantal kleine updates, die de game helemaal ‘af’ hebben gemaakt. De laatste update verscheen vlak voor de kerstdagen en bevat vier nieuwe spelkarakters, waaronder een draak, kerstkip en spaarvarken. Ja, dit is een game die heel veel tijd gaan opslurpen, maar dat is niet erg als je een paar dagen vrij bent. Het geheim van deze game is de frustratie als het niet lukt en het triomfantelijke gevoel van de overwinning als het een keer wél lukt.

crossy road 1 crossy road 2

Crossy Road maakt een vertrouwde indruk: dit lijkt op Frogger, maar dan in een eindeloze variant en met leuke verrassingen onderweg. Het grootste verschil is dat je niet alleen met een overstekende kikker te maken hebt, maar met allerlei karakters die invloed hebben op het spel. De game is uitgevoerd in een pixelstijl en is gratis te spelen, zonder dat je verplicht bent in-app aankopen te doen. Dat is niet verplicht, want ook zonder aankopen beleef je plezier aan dit spel. De kerstkip is gratis beschikbaar in het spel maar voor draak, spook, pinguïn, spaarvarken en andere figuren moet je €0,89 betalen. Er zitten geen pop-ups en reclamebanners in de game.

Het leuke aan de game is dat je wordt uitgedaagd: als het vrienden wel lukt om te scoren, dan moet jou dat ook lukken. De leaderboards op Game Center dagen je uit om zover mogelijk te rennen, net als in (jawel!) Flappy Bird. Het leukste is als vrienden ongeveer net zo goed zijn, zodat je elkaar afwisselend kunt verslaan. Je score is een cijfer van bijvoorbeeld 153, 292 of hoger, makkelijk om te vergelijken.

crossy-road-3 crossy-road-4

Crossy Road: timing is alles

Het draait bij Crossy Road om de juiste timing en dat is best lastig. Omdat elk speelveld willekeurig wordt samengesteld is de game steeds anders. Onderweg mag je stoppen op een vluchtheuvel of stoep, maar niet te lang. Je moet uitkienen wanneer je moet rennen en wanneer het beter is om even te wachten. Je kunt Crossy Road in staande of liggende modus gebruiken. Liggend is het handigst als je goed zicht wilt houden op het aanstormende verkeer. Tijdens het spelen moet je steeds opletten en het juiste moment kiezen om een straat over te steken.

Conclusie Crossy Road review

Crossy Road is een leuke gratis game om wat tijd mee stuk te slaan, ook als je geen in-app aankopen doen. Het spelprincipe kennen we allemaal van Frogger, dus je kunt meteen bezig gaan zonder uitgebreide tutorials door te werken. Sommige karakters kun je kopen, de rest kun je vrijspelen met muntjes die je in de game verdient.

• Leuke variant op bekende game.
  • Grappige pixelstijl.
  • Ook speelbaar als je geen extra aankopen doet.