Deutsche Telekom koopt betaaldienst Clickandbuy

Deutsche Telekom heeft betaaldienst Clickandbuy gekocht en heeft er grootse plannen mee. Ze willen de dalende inkomsten uit bellen, sms en databundels ermee compenseren.

clickandbuyEr zijn heel wat iTunes-gebruikers die afrekenen via Clickandbuy. Deze dienst is actief in 31 landen en handelt voor webwinkels de betalingen van 13 miljoen consumenten af. Heb je geen creditcard en vind je iTunes-cadeaubonnen kopen teveel gedoe, dan kun je met Clickandbuy je bankrekening koppelen aan je iTunes-account. De dienst komt wel eens negatief in het nieuws door spookboekingen, maar over het algemeen heeft het toch een hoop trouwe fans. De komende tijd zullen we meer van Clickandbuy gaan horen, want Deutsche Telekom (moederbedrijf van T-Mobile) heeft de betaaldienst overgenomen en heeft er grootse plannen mee.


Deutsche Telekom was zelf al actief met de betaaldienst T-Pay. Die gaan ze opdoeken en vervangen door Clickandbuy. Het is de bedoeling om een serieuze concurrent te worden van Paypal, banken en creditcardmaatschappijen. Eén van de plekken waar we de betaaldienst misschien terug zullen zien, is T-Mobile’s eigen contentdienst die ze samen met een groep operators en toestelmakers willen oprichten, onder de naam Wholesale Applications Community. Deutsche Telekom is van plan om de dienst in Europa snel uit te breiden.

Als je verwacht dat je straks via je T-Mobile-telefoonrekening je aankopen in iTunes kunt afrekenen, denk je misschien al een stap te ver. Clickandbuy werkt voor 16.000 online handelaren en iTunes is daar maar eentje van (maar wel een heel belangrijke). Niek Jan van Damme, voormalig topman van T-Mobile Nederland en nu werkzaam bij moederbedrijf Deutsche Telekom zegt erover: “Dat is innovatieve dienstverlening rondom het thema internet. Tot 2015 streven we naar een bredere mix van omzetbronnen. Daarmee profiteren we indirect van de investeringen die we in de afgelopen jaren in infrastructuur hebben gedaan”. Met die bredere mix van omzetbronnen probeert het bedrijf de dalende omzet uit gangbare bronnen (bellen, sms, databundels) te compenseren. CEO René Obermann noemde het vorige week dat stap van Telco naar ‘Telco Plus’.

Reacties: 21 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.