Het is feest bij Snapchat (link) en dat is niet alleen omdat ze een speciale verjaardags-update in de App Store gezet hebben. Vandaag blijkt dat het aantal gebruikers dat dagelijks een video op Snapchat kijkt, inmiddels net zo hoog is als het aantal kijkers van filmpjes op Facebook.
Snapchat heeft aan Bloomberg laten weten dat de video’s in de berichtenapp dagelijks 8 miljard keer bekeken worden. Volgens Snapchat CEO Evan Spiegel ligt het aantal bekeken video’s hiermee vijf keer hoger dan een jaar geleden.
Snapchat-gebruikers kijken veel video’s
Met het magische getal van 8 miljard evenaart Snapchat de kijkersaantallen die Facebook claimt te hebben. In november liet Snapchat nog weten 6 miljard dagelijkse kijkers te hebben. Hierbij is het wel belangrijk om te onthouden dat Facebook in november 2015 op 8 miljard kijkers zat, dus de grote vraag is hoe deze cijfers er nu uitzien. Omdat Facebook veel meer gebruikers heeft dan Snapchat, betekent het in ieder geval dat de gemiddelde Snapchat-gebruiker veel meer video’s per dag kijkt dan de gemiddelde persoon op Facebook.
Verjaardags-update voor Snapchat
Het gaat dus goed met Snapchat en daarom komt de verjaardags-update precies op het juiste moment. Als je versie 9.25.1.0 installeert, kun je een gloednieuwe verjaardagsmodus activeren in de instellingen. Als je de instellingen van Snapchat opent is de nieuwe optie ‘Verjaardag’ aanwezig. Door hierop te tikken kun je een schakelaar omzetten om de traktaties te ontvangen. Je leeftijd wordt overigens niet zichtbaar als je deze nieuwe functie gebruikt.
De volgende keer dat je verjaart krijg je een taart-emoji naast je naam, een exclusieve cameralens om te gebruiken en meer leuke extraatjes. Snapchat heeft in het verleden geprobeerd om dit soort filters te verkopen, maar draaide dit al snel weer terug.
Snapchat


