Onderzoek: liever stoppen met drank en tv-kijken, dan smartphone wegdoen

Winkelketen Best Buy heeft een onderzoek laten uitvoeren, waaruit blijkt dat mensen graag een smartphone zoals de iPhone willen hebben. Maar tegelijk hebben ze geen idee welke ze moeten kopen en hebben ze een hekel aan het kopen van dergelijke apparaten.

best buyWinkelketen Best Buy heeft een onderzoek laten uitvoeren, waaruit blijkt dat mensen graag een smartphone zoals de iPhone willen hebben. Maar tegelijk hebben ze geen idee welke ze moeten kopen en hebben ze een hekel aan het kopen van dergelijke apparaten. Best Buy liet door GfK Custom Research een onderzoek uitvoeren onder 1.000 Amerikanen van 18 jaar of ouder. De helft daarvan was man, de andere helft was vrouw.


Het ging om smartphones, een belangrijk product voor de winkels van Best Buy. Slechts één op de vijf volwassenen heeft al een smartphone en een groot deel van de twintigers en dertigers heeft plannen om er eentje te kopen. Toch is bijna de helft (47%) in verwarring welk model ze moeten hebben.

Bijna veertig procent wil wel een smartphone, maar heeft er nog nooit eentje gekocht omdat ze een hekel hebben aan shoppen voor elektronica. Maar gelukkig: volgens het persbericht zijn in de winkels van Best Buy kundige verkopers aanwezig die je graag aan een een nieuw toestel helpen. Helaas kunnen die weinig doen aan de grootste frustratie van de Amerikanen: 64% van de ondervraagden vindt de toestellen gewoon te duur.

Best Buy heeft ook nog wat onderzoek gedaan naar de functionaliteit die mensen gebruiken. Vrouwen maken meer gebruik van SMS-berichten, foto’s maken en muziek luisteren. Ze willen ook een smartphone waarmee ze kunnen gamen, boeken lezen en GPS-applicaties kunnen gebruiken. Mannen willen eigenlijk liever maar één ding: een agenda die ze kunnen synchroniseren met hun computer.

Er kwamen ook wat vooroordelen uit de kast: bijna de helft van de Amerikanen vindt dat mensen met een smartphone te veel met hun werk bezig zijn. Amerikanen blijken ook graag andermans SMS-berichten te bespioneren (25%). Zestig procent laat liever een week de drank staan dan hun mobiele telefoon en één op de drie geeft graag de televisie ervoor op. De meest fanatieke groep (15%) laat nog liever bij de tandarts een kies uitboren dan een week zonder telefoon rondlopen.

Via: Businesswire

Informatie

Laatst bijgewerkt
1 juli 2009 om 14:32
Categorie
Providers

Reacties: 19 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.