O2 sleepte iPhone-deal binnen met sandwiches en muziek

Volgens verkoopdirecteur Mark Stansfeld van O2 was de iPhone-deal binnen een paar dagen geregeld. Succesfactoren waren sandwiches van M&S en concertbezoek.

SandwichSandwiches van Marks & Spencer en een tripje naar een muziekevenement waren de ingrediënten die ervoor hebben gezorgd dat O2 het contract voor de iPhone in het Verenigd Koninkrijk binnensleepte. Verkoopdirecteur Mark Stansfeld onthulde dat de deal in juni is gesloten en dat Stansfeld een van de drie hoofdonderhandelaars namens O2 was, samen met CEO Matthew Key en hoofd devices Ian Clarke.

Volgens Mark Stansfeld had O2 op een woensdag in juni een afspraak met Apple, waar ze hun plannen uiteenzetten. Apple bleek geïnteresseerd, O2 maakte een presentatie en nodigde de Apple-vertegenwoordigers uit om op vrijdag langs te komen op het muziekevenement The O2. Stansfeld denkt dat Apple daarmee meteen een goede indruk heeft gekregen dat O2 een merk is dat dingen voorelkaar krijgt. Steve Jobs was meteen overtuigd. Het iPhone-contract werd vervolgens getekend onder het genot van Marks & Spencer-sandwiches.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 15 oktober 2007, 13:24
Categorie Providers
Onderwerpen contract, o2, steve jobs, t-mobile

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.