Nieuwe iPhone-reclame: muziek herkennen met Shazam

Apple heeft een nieuwe reclamespot voor de iPhone uitgebracht. Deze keer komt er een applicatie aan bod die ook buiten de Amerikaanse App Store verkrijgbaar is: muziekherkenning met Shazam.

iPhone ad ShazamEr is een nieuwe tv-spot voor de iPhone verschenen: Shazam. Voor het eerst besteedt Apple weer eens aandacht aan een applicatie die niet alleen in de Amerikaanse, maar ook in de Nederlandse en Belgische App Store te vinden is. Shazam is één van de applicaties die je graag op je iPhone laat staan, ook al maak je er niet elke dag gebruik van. Je weet immers nooit wanneer je ergens een muzieknummer hoort, die je niet kunt thuisbrengen.

Shazam is natuurlijk niet de enige applicatie waarmee je muziek kunt herkennen: Midomi doet hetzelfde en heeft iets meer functies. Welke van de twee nu eigenlijk het beste is, is helemaal afhankelijk van het genre en het feit of je bereid bent om zelf een liedje te neuriën (want dat kan alleen met Midomi). Shazam en Midomi zijn allebei gratis in de App Store te vinden.

Ook deze reclamespot eindigt, net als de voorgaande reclamespot over Loopt, met de slogan: “solving life’s dilemmas, one application at a time”. Als Apple die insteek kiest kunnen ze nog wel even vooruit.

Meerdere formaten: Apple iPhone ads
Tipgevers: Mehmet en Jonathan

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 8 november 2008, 15:26
Categorie Apple

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.