Macmillan wil goedkope en dure edities van e-books verkopen

Macmillan CEO John Sargent legt uit dat hij voor boeken ook een onderscheid tussen hardcover en paperback wil maken.

macmillanBij fictieboeken is het gewoonlijk zo, dat er eerst een hardcover-editie op de markt komt voor mensen die het boek snel in bezit willen hebben. Later volgen er goedkopere herdrukken, totdat een boek uiteindelijk als goedkoop pocketboekje in de winkel ligt. Bij e-books is zoiets moeilijk te realiseren: een digitale uitgave is niet te voorzien van duurdere harde kaft. Toch is uitgeverij Macmillan van plan om hardcover-versies van e-books te verkopen. Aanvankelijk zal een boek voor $12,99 tot $14,99 in de winkel liggen en later verschijnen er ‘paperback’-versies voor zo’n $6,99.


Bij papieren boeken is er daadwerkelijk verschil en bij e-books is dat ook wel mogelijk: je voegt bij de hardcover-editie wat extra’s toe, al heb je nog steeds niet de mogelijkheid om je boek te laten signeren of die eerste editie trots in de kast te zetten. Misschien zou Macmillan er beter aan doen om de boeken gewoon af te prijzen, zoals met iPhone-applicaties al gebeurt. Als je een applicatie snel wilt hebben betaal je €7,99 en na een paar maanden gaat het omlaag naar €3,99 of misschien zelfs €1,99.

Informatie

Laatst bijgewerkt
2 maart 2010 om 23:43
Categorie
Apps

Reacties: 1 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.