Disney ziet enorm potentieel in de iPad

CEO Bob Iger van Disney ziet enorm potentieel in de iPad. Zijn bedrijf ziet nieuwe mogelijkheden om content met meer interactiviteit uit te brengen.

ipad lost
Tijdens de presentatie van de kwartaalresultaten heeft Disney’s CEO Bob Iger meermaals de iPad genoemd. Hij ziet een groot potentieel in de iPad: het kan bestaande media transformeren en het stelt Disney in staat om nieuwe vormen van content te ontwikkelen.

Disney heeft onlangs al digitale boeken uitgebracht via de uitgeeftak van het bedrijf. Ze hebben de boeken voornamelijk voor het computerscherm gemaakt. De iPad is een aangename verrassing, die goed in de digitale plannen past. Nu is Disney niet helemaal onbevooroordeeld, want Steve Jobs zit al een aantal jaren in de raad van bestuur bij Disney en is momenteel Disney’s grootste aandeelhouder.

CEO Bob Iger vertelde:

We find that the iPad has a lot of potential. We think it’s a really compelling device. We think it could be a game changer in terms of enabling us to create essentially new forms of content.

[…]

… we started developing it for iTunes, I should say for the iPhone/iTouch platform, and suddenly this device comes along and provides us with an even more robust technological platform that makes the interactivity that we were going to provide, things like read-alongs, simple animation, music, to just sort of come to life, and that’s just one example.

Het enthousiasme van Disney voor de iPad kan trouwens verder gaan dan stripboeken van Donald Duck en tekenfilmpjes met Mickey Mouse, want Disney is ook eigenaar van tv-zender ABC en sportzender ESPN. ABC is bijvoorbeeld bekend als de tv-zender die de serie Lost heeft laten maken.

Via: MacDailyNews

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 11 februari 2010, 14:50
Categorie Apple

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.