
Minder exclusieve albums bij Apple Music
Apple Music zal minder exclusieve albums aanbieden. De platenmaatschappijen zien het niet zitten en topman Jimmy Iovine richt zich liever op eigen video's en tv-series.
Apple Music zal minder exclusieve albums aanbieden. De platenmaatschappijen zien het niet zitten en topman Jimmy Iovine richt zich liever op eigen video's en tv-series.
Apple Pay is gestart in Italië, waar je met Boon, Carrefour en UniCredit kunt betalen bij winkels als Auchan, OVS en Esselunga.
Apple zoekt een hoofd programmering voor de tv-shows en films die ze willen uitbrengen op Apple Music. Het draait daarbij vooral om popcultuur.
Apple brengt iTunes naar de Windows Store, zodat iedereen met de meest recente versie van Windows deze kan downloaden. Ook komt Microsoft met een universeel klembord tussen Windows en iOS en werken beide apparaten op meer gebieden samen.
Apple Music laat wederom zien dat exclusieve samenwerkingen belangrijk zijn. Met een eigen Giphy-account gaan ze hun eigen content promoten, zoals de aankomende documentaire van Harry Styles.
Apple heeft de maximale bestandsgrootte voor bestanden in iCloud Drive fors verhoogd, van 15 GB naar maximaal 50 GB. Daarmee beweegt Apple zich in de richting van andere aanbieders, zoals Dropbox en Google Drive.
YouTube heeft een nieuw uiterlijk op de desktop. Met een donker thema, Theater Mode en een menu dat je kunt verbergen kijk je nog prettiger naar de miljoenen filmpjes.
Apple's iLife en iWork zijn gratis geworden, maar dat heeft niet alleen positieve kanten. De kans is aanwezig dat Apple nauwelijks meer in verdere ontwikkeling investeert.
In Google-zoekresultaten op iOS ga je vaker verwijzingen zien naar Apple Music en iTunes. Zo kun je meteen de film via iTunes huren of een muzieknummer beluisteren via Apple Music.
Nog nooit werden zoveel apps gedownload: in het eerste kwartaal van 2017 werd het record van 25 miljard downloads gebroken en werd 15 miljard omzet geboekt.
Apple Music gaat muziekfragmenten leveren aan Musical.ly, de populaire playback-app voor tieners. Daarmee proberen ze nieuwe leden voor Apple Music te werven.
Apple werkt aan een eigen betaaldienst voor consumenten onderling. Daarmee kun je makkelijk mobiel geld overmaken, zoals nu al met Venmo, bunq en andere mobiele betaaldiensten kan.