Activatie van iPhone werkt niet zoals gepland

AT&T heeft iets over het hoofd gezien: de activatie van de iPhone via iTunes loopt vast nadat mensen hun oude simkaart hebben gedeactiveerd. Ze moeten wachten tot AT&T het probleem heeft opgelost.

De duizenden mensen die gisteren als eerste met de iPhone naar huis gingen, zitten nog wel met een probleem: AT&T. Ze hebben toch al niet het beste netwerk in de VS, maar nu blijkt dat het activeren van het AT&T-abonnement via iTunes ook niet zo soepel verloopt.

Verschillende iPhone-bezitters geven aan dat afronden van het activatieproces niet lukt. Het vervelende is dat het procedure vastloopt nadat mensen hun huidige SIM-kaart hebben gedeactiveerd. Die zitten voorlopig zonder telefoonverbinding, totdat AT&T het probleem oplost. Gisteren zei een AT&T-woordvoerder tijdens de live-verslaggeving op CNBC nog dat er geen enkel probleem was met de computersystemen van zijn werkgever (“Kijk maar, de mensen staan hier in de winkel gewoon af te rekenen”). Geen wonder, want in de winkel hoeven mensen alleen te betalen; het activeren kunnen ze thuis achter de PC of Mac doen. Maar dan moet het wel werken.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 30 juni 2007, 11:41
Categorie Providers

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.