Sling Media ontkent samenwerking met AT&T: geen nieuwe SlingPlayer Mobile app gepland

Sling Media ontkent dat ze met AT&T hebben gesproken over het aanpassen van de SlingPlayer Mobile-applicatie voor de iPhone. Sterker nog, de applicatie wordt helemaal niet aangepast.

slingplayer zendersGrote bedrijven kunnen het de afgelopen tijd maar moeilijk met elkaar vinden: Apple klaagt over Google en Adobe, Adobe slaat terug, Google maakt een sneer naar Apple en Apple wijst ondertussen naar AT&T waarom functies als VoIP over 3G nog niet zijn toegestaan. Als de bedrijven achter hun eerdere gedane opmerkingen blijven staan, valt er nog mee te leven, maar het gebeurt steeds vaker dat bedrijven zich terugkrabbelen of dat ze één ding beweren, terwijl een ander bedrijf volstrekt het tegengestelde beweert. Sling Media en AT&T is een mooi voorbeeld: AT&T CEO Ralph de la Vega van de mobiele divisie van AT&T kondigde gisteren aan dat ze met Sling Media hadden samengewerkt om SlingPlayer Mobile voor iPhone werkend te krijgen via 3G. Sling Media ontkent de samenwerking.

AT&T zei dat SlingPlayer Mobile is aangepast, zodat de applicatie beter omgaat met de beschikbare bandbreedte. De update geeft minder belasting voor het 3G-netwerk van AT&T, zodat mensen naar tv-programma’s kunnen kijken zonder dat medegebruikers er last van hebben. AT&T stuurde er zelfs een persbericht over uit, waarin ze de samenwerking met Sling Media nog eens zwart op wit zetten. John Santoro van Sling Media verklaarde echter tegenover Ars Technica dat er helemaal niets in de applicatie is veranderd en dat er helemaal geen sprake is geweest van samenwerking tussen beide bedrijven. AT&T heeft nu het persbericht aangepast, zodat duidelijker is dat er geen sprake is van een nieuwe versie, maar dat je gewoon de oude versie op het 3G-netwerk van AT&T kunt gebruiken.

“We didn’t change anything,” zegt Santoro. “AT&T never discussed any specific requirements with us.”

De SlingPlayer Mobile-applicatie bevatte al code om de kwaliteit van de videostream aan te passen aan de beschikbare bandbreedte. Vorig jaar hebben AT&T en Sling Media wel gepraat over gebruik via Wi-Fi, maar er is nooit gevraagd om aanpassingen aan de applicatie te doen.

Het persbericht bevat geen rectificatie, maar vermeldt nu: Sling Media “originally developed its wireless app to make efficient use of 3G network bandwidth.”

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 5 februari 2010, 22:26
Categorie Amusement

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.