Maker van Grand Theft Auto praat over iPhone-games

Maker van Grand Theft Auto praat over iPhone-games

Games-veteraan Paul Farley legt uit dat de gameswereld verandert door de komst van de iPhone. Mensen zullen van de iPhone-games meer verwachten dan van de huidige J2ME- en BREW-games die de meeste ontwikkelaars maken.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Grand Theft Auto maker Paul FarleyGames-veteraan Paul Farley werkte eerder aan Grand Theft Auto en State of Emergency, voordat hij het bedrijf Tag Games oprichtte. Op de Mobile Games Blog schrijft Farley als gastcolumnist over de invloed die de iPhone heeft gehad op mobiele games. Farley maakt vergelijkingen met de Wii en maakt daarbij ook nog even reclame voor zichzelf: omdat Tag Games ervaring heeft met de Zeemote (een draadloze gamecontroller voor je mobiele telefoon) zijn ze beter in staat om games te ontwikkelen voor nieuwe interfaces, zoals die van de iPhone.


Een vergelijking met de Nintendo DS maakt Farley niet en dat is eigenlijk vreemd, want ook die heeft een touchscreen waardoor games wellicht makkelijk omgezet kunnen worden.
Technisch gezien zou de iPhone het aankunnen: de specificaties zijn beter dan die van de Nintendo DS. Wel merkt Farley terecht op, dat mensen van iPhone-games meer verwachten dan de versies die we al kennen van J2ME en BREW. Ook heeft Apple een voorsprong op de mobiele operators in de vorm van het iTunes-platform. Veel gebruikers zijn al vertrouwd met de iTunes Store en met het kopen van muziek, films en iPod-games. Daardoor koop je sneller (en prettiger) dan via de portals van de mobiele operators.

Lees het zelf: Mobile Games Blog

Informatie

Laatst bijgewerkt
29 oktober 2009 om 19:27
Onderwerp
Categorie
Games

Reacties: 8 reacties

  1. Ik kan niet wachten tot het eerste serieze spel dat speciaal voor de Iphone ontwikkeld is. Tag Games go for it !!!!!!

    Als ze een Repo hebben voor demo´s hoor ik dat graag. En voor zo´n spel wil ik best wat betalen.

    Ik wacht in spanning af :D:D:D:D:D:D:D:D:D
    Mike

  2. De invloed die de iphone heeft gehad op mobiele games?

    De eerste mooie games moeten nog komen hoor. Over 1 jaar kan je wellicht wel spreken over een mogelijk grote invloed van de iPhone, maar nu lijkt het me nogal suggestief.

  3. Ik ben eens benieuwd wat het gaat worden!

    GO FOR IT!!! 🙂

    Greetz,

    NeoQuex.

  4. 1 APRIL!! Hahaha, sorry, ik kan t niet laten!

    Lijkt me wel tof als er eindelijk serieuze games naar de iPhone gaan komen!

  5. @Bomsize & Nick: Jullie gaan me toch niet vertellen dat jullie de keynote over de SDK nog niet hebben gezien?

    EA liet een demo zien van Spore en Sega deed dat met Super Monkeyball… Beide het resultaat van 2 weken de tijd en de laatste in 3D.

  6. Ja, maar ik wil niet de demo’s 😛 de volledige spellen! 🙂

  7. Als je ziet wat ze in 2 weken kunnen bereiken dan zal met de release van de App Store wel aardig wat completere spellen te vinden zijn 😉