Innaworks werkt aan Java-tool voor iPhone-games

Innaworks is bezig met een softwaretool, waarmee je Java- en J2ME-games automatisch kunt omzetten naar iPhone-formaat. AlcheMo bevindt zich nog in betafase en kan ook naar BREW-formaat converteren.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Innaworks werkt aan tool voor Java-gamesGoed nieuws voor gamesontwikkelaars: Innaworks is bezig met een tool waarmee je Java- en J2ME-games makkelijk naar de iPhone kunt overzetten. Zoals we weten ondersteunt de iPhone native geen Java-applicaties, hoewel Sun naarstig bezig is om daar verandering in te brengen. Met het tool alcheMo zou je automatisch de Java-code kunnen laten omzetten in iPhone-code.


Zo’n automatische omzetting is een wilde gok: mogelijk werkt de geconverteerde applicatie meteen, maar je kunt ook tegen allerlei compatibiliteitsproblemen aanlopen. Bovendien houdt de automatische omzetting geen rekening met specifieke iPhone-functies zoals de ingebouwde sensoren.

Het is dus maar de vraag of de applicaties die alcheMo van Innaworks ‘uitspuugt’ wel stabiel zullen draaien. Geïnteresseerde ontwikkelaars kunnen zich nu alvast inschrijven voor het betaprogramma. Ook kun je op de CTIA-conferentie, die van 1 tot 3 april in Las Vegas wordt georganiseerd, kennismaken met de oplossing van Innaworks.

Nu alcheMO voor de iPhone beschikbaar komt, kun je met één codebase applicaties ontwikkelen voor iPhone, BREW en Java ME. CEO Stephen Cheng van Innaworks verwacht dat met de introductie van de iPhone App Store in juni, de iPhone een serieus gamesplatform wordt. De touchscreen en accelerometer geven allerlei nieuwe mogelijkheden aan games.

Meer info: Innaworks

Informatie

Laatst bijgewerkt
29 oktober 2009 om 19:27
Categorie
Games

Reacties: 3 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.