Foursquare heeft gebruikers ingelicht dat ze hun privacybeleid gaan veranderen. De nieuwe regels zullen eind volgende maand ingaan en houden in dat voortaan de volledige namen van gebruikers worden getoond. Tot op heden zie je alleen de voornaam en de eerste letter van de achternaam. Alleen bij vrienden die jou hebben toegevoegd zie je de volledige naam. Volgens Foursquare zijn de afgekorte achternamen te verwarrend. Bedrijven kunnen straks duidelijker zien wie de mensen zijn die bij hun winkel of restaurant hebben ingecheckt en commentaar hebben achtergelaten.
Vanaf 28 januari 2013 zullen de volledige namen te zien zijn. Mocht je daar problemen mee hebben, dan kun je in de instellingen van Foursquare je naam veranderen (bijvoorbeeld weer in de afgekorte vorm). Vrienden zullen je dan wel moeilijker kunnen vinden.
Foursquare gaat nog iets anders veranderen: ze gaan meer data beschikbaar stellen aan eigenaren van locaties. Ze zien nu check-ins op de locatie in de afgelopen 3 uur zien en checken wie de mayor is. Straks gaat de lijst met check-ins verder terug in de tijd. Via de privacy-instellingen kun je voorkomen dat eigenaren van een locatie de details van je incheck-actie kunnen zien.
Om toestanden zoals bij Instagram te voorkomen heeft Foursquare een document met de naam ‘Privacy 101‘ uitgebracht waarin in duidelijk Engels wordt uitgelegd wat er gaat veranderen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
4square………
4rig jaar al mee gestopt!
@Bertje: Heb je een alternatief?
Path misschien
Word dit een update
Een mooi moment om 4sq er uit te gooien.
Pff wat een gedoe om niks. Alleen om deze wijziging fsq opzeggen?
Volledige naam is een erg welkome toevoeging.
Daarnaast history van checkins is erg fijn. Op deze manier kunnen venue-eigenaren mooiere dingen gaan doen.
Laat maar komen zou ik zeggen.
Eens met Mike. Mensen lopen altijd zoveel te mauwen om privacy. Gooi dan maar je modem uit het raam, want vanaf het moment dat je op Google iets zoekt weten ze wat je voor iemand bent.
Hoe meer adverteerders over je weten, hoe minder zooi je krijgt voorgeschoteld.
@Bertje: Same here… Of in 2010.
Heb je er een nodig dan?
@Frank van Manen: Zucht.
helemaal mee eens, blijkbaar boeide het niet met het opstarten van 4square dat de hele wereld kan zien waar je uithangt en op welk moment, en nu je naam wat langer wordt is het ineens een issue, idd als je je webbrowser al start is al bekend wie je bent en wat je de afgelopen 5 jaar hebt gezocht via welke zoekmachine dan ook… wat een gedoe om niets…
ik gebruik “find my friends” voor de rest niks!
werd gek van iedereen die incheckte op de meest vreemde plaatsen…..
“hm paaltje 83 op de A4!?”
“Zeeburgertunnel”
en dan de melding krijgen….. is mayor of de vuilstort zeeburgerpad”
Ik begrijp best waarom mensen boos reageren, je privacy is heus wel wat waard. Dus om dan je modem uit t raam te gooien is ook een kul argument.
Het punt is dat het meestal om gratis services gaat, en die hebben geen verdienmodel. Of nou ja, de gebruiker is het verdienmodel. Dus zolang je dat accepteert is er niets aan de hand, anders zul je toch echt een betaalde versie moeten vinden. Die hebben je gegevens namelijk niet nodig om van rond te komen.