Fotopedia start met fotomagazine in Flipboard

Fotopedia is gestart met Fotopedia Magazine in Flipboard. De foto-encyclopedie wil op die manier z'n publiek nog verder uitbreiden. Daarnaast is er een HTML5-website geopend, waar je de foto's ook kunt bekijken.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

burma fotopediaFotopedia heeft de afgelopen maanden heel wat fotoboeken op de iPad uitgebracht. Er zijn 7 apps verkrijgbaar die al 4,8 miljoen zijn gedownload. We schreven eerder over de fotoboeken van Burma, Parijs, de mooiste plekken op aarde en een fotoboek over nationale parken. In Flipboard waren ze echter nog niet aanwezig. Nieuw is Fotopedia Magazin in Flipboard, waarmee de makers meer in de richting van een tijdschrift proberen te gaan.


Tegelijk is ook de website onder handen genomen, waardoor er gebruik wordt gemaakt van HTML5. Dit zorgt ervoor dat de website op de iPad, maar ook op andere tablets en smartphones, goed te gebruiken is. Fotopedia wilde op die manier iets ontwikkelen dat fris en altijd nieuw is, zodat mensen meer betrokken zijn en vaker terugkomen. In het Fotopedia Magazine in Flipboard krijg je elke dag vijf foto-essays te zien. Het gaat om foto’s van hoge kwaliteit, gemaakt door professionele fotografen. Ze proberen een verhaal te vertellen, waar je met je vingers doorheen kunt bladeren. De tekst is met opzet beperkt gehouden. Via Twitter kun je de fotostreams ook bekijken: @FotopediaMag is een speciaal voor dit doel opgericht Twitter-account.

Als iPad-gebruiker heb je de keuze of Flipboard op de iPad gebruikt, of gewoon naar de HTML5-website gaat, die er op de iPad ook prachtig uitziet. Uiteindelijk wil Fotopedia de foto-encyclopedie van de wereld worden. Er werken 30.000 fotografen en redacteuren (die de selectie maken) aan mee. Azië blijkt vooral dol op de foto’s: 40 procent van Fotopedia’s publiek woont in dit werelddeel, waarvan het grootste deel afkomstig is uit China. Europa is goed voor 30 procent en Amerika ook voor bijna 30 procent.

Downloaden: Flipboard (gratis)

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.