Apple Kiosk zorgt voor groei bij tijdschriftabonnementen

Tijdschriftmakers klagen steen en been dat niemand meer een langlopend abonnement meer wil nemen. Toch is dat maar het halve verhaal. Consumenten blijken namelijk best bereid om een abonnement af te sluiten. Kijk maar naar de abonnementscijfers voor Popular Science, een populair-wetenschappelijk magazine die verkrijgbaar is via de Kiosk (Newsstand) van Apple. Prominente aanwezigheid in […]

popular-science-ipadTijdschriftmakers klagen steen en been dat niemand meer een langlopend abonnement meer wil nemen. Toch is dat maar het halve verhaal. Consumenten blijken namelijk best bereid om een abonnement af te sluiten. Kijk maar naar de abonnementscijfers voor Popular Science, een populair-wetenschappelijk magazine die verkrijgbaar is via de Kiosk (Newsstand) van Apple. Prominente aanwezigheid in de Kiosk-app en makkelijke toegang tot vernieuwde content heeft ervoor gezorgd dat er veel nieuwe abonnees zijn bijgekomen. Goed om te weten, maar wat we niet horen zijn de verhalen van uitgevers die níet succesvol bleken en ook niet door Apple in het zonnetje zijn gezet.

De cijfers in de grafiek hieronder zijn van Mag+, een oplossing om tijdschriften op tablets te publiceren. In één week steeg het aantal abonnees met 13 procent en daarna bleef het doorstijgen. Er komen wekelijks zo’n duizend abonnees bij. Apple heeft Newsstand ontwikkeld om makkelijker toegang te krijgen tot tijdschriften en kranten… en om meteen 30% van de omzet mee te pakken. Via covers kun je zien welke tijdschriften vernieuwd zijn. Amazon probeert iets soortgelijks: sinds een paar dagen bieden ze via de Kindle-app voor de iPhone en iPad ook tijdschriften aan. Via de ‘newsstand’ zijn meer dan 400 kranten en tijdschriften te vinden.

popular-science-groei

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 23 december 2011, 21:48
Categorie Kiosk

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.