Boze klanten door T-Mobile’s overige kosten

T-Mobile probeert uitleg te geven van de overige kosten op de factuur, maar klanten weten nog steeds niet waarom ze zoveel extra kosten berekend krijgen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

T-Mobile BlogT-Mobile heeft een vervolg geschreven op een eerdere uitleg over ‘Overige kosten’ op de factuur. In het nieuwe bericht wordt uitgelegd hoe het facturatieproces bij T-Mobile in z’n werk gaat en hoe het toch kan dat er vlak na afsluiting van het abonnement al extra kosten zijn gemaakt. Volgens T-Mobile komt dat omdat bij afsluiting van je belbundel de eerste factuurdatum pas op een later moment plaatsvindt.


Om de eerste dagen tot de eerste ‘officiële’ factuurdatum te overbruggen krijg je een aantal belminuten en sms-berichten naar verhouding toegewezen. Ga je daar overheen, dan moet je extra gebruikskosten betalen en dat kan met het beltarief van €0,25 per minuut snel oplopen.

Hoewel het blogbericht is bedoeld om meer duidelijkheid te scheppen, roept het vooral boze reacties op: sommige mensen krijgen dagelijks extra kosten berekend terwijl ze alleen maar binnen Nederland bellen en sms’en. Zelfs bij mensen die hun iPhone bij de reparatiedienst hebben liggen, lopen de overige kosten gewoon door. Pas als de factuur op de deurmat ligt kun je zien waaruit die extra kosten bestaan en kun je er eventueel iets tegen doen.

Meer info: T-Mobile: Wat zijn toch die overige kosten? (2)

Informatie

Laatst bijgewerkt
2 november 2009 om 1:41
Categorie
Providers

Reacties: 24 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.