Voormalig marketingmanager vertelt hoe Apple gericht informatie lekt

Apple lekt gericht informatie over nieuwe producten beweert een voormalig marketingmanager van Apple. De nieuwe informatie over de Apple Tablet wekt ook die indruk.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

apple tabletApple heeft een reputatie dat ze informatie over nieuwe geruchten strikt geheim kunnen houden. Toch lekt er regelmatig informatie uit. Per ongeluk? Er zijn genoeg mensen die denken dat Apple gericht informatie lekt. John Martellaro, voormalig Senior Marketing Manager bij Apple, vertelt in een artikel op MacObserver dat hij instructies kreeg om gecontroleerd informatie te lekken. Het artikel van de Wall Street Journal over de Apple tablet is een mooi voorbeeld daarvan: dit voorbeeld heeft alle eigenschappen van een gecontroleerd lek, zegt Martellaro.

Opvallend is bijvoorbeeld dat Walt Mossberg, de bekendste tech-journalist buiten schot blijft. Er waren twee journalisten bij het verhaal over de Apple tablet betrokken, zodat je niet weet wie van de twee nu eigenlijk de boosdoener is. Martellaro vertelt dat informatie bijna altijd wordt gelekt wanneer er een probleem is, bijvoorbeeld om te kijken hoe de prijs van $1.000 zal vallen, om een concurrent in verwarring te brengen of om een partner die dreigt zelf informatie te lekken, de mond te snoeren. Het gevolg is: het publiek wordt voorgelicht, de koers van het aandeel Apple stijgt en uiteindelijk is iedereen beter af, denkt Martellaro.

Via: The Mac Observer

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 8 januari 2010, 3:03
Categorie Apple

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.