Storing bij Ziggo TV-app en andere Ziggo-diensten
Ziggo heeft het er momenteel druk mee om de gemoederen in bedwang te houden: talloze mensen melden op Twitter dat er een storing is met de Ziggo TV-app. Al sinds gisteravond is het niet mogelijk om tv te kijken via de app. Het blijkt te gaan om een grotere storing, waardoor ook internet, webmail, analoge tv en andere diensten niet goed werken. Ziggo meldt via het Twitter-account @ZiggoWebcare dat de problemen met de app bekend zijn en dat er aan een oplossing wordt gewerkt. Datzelfde geldt voor alle andere diensten.
Onderstaand kaartje (via @allestoringen) laat zien waar de meeste storingsmeldingen vandaan komen:
Boze Ziggo-klanten dreigen dat ze “al een heel dossier hebben opgebouwd” en zijn boos dat ze geconfronteerd worden met “wel 16 minuten wachttijd bij de helpdesk”. Ook zijn er mensen die op hun digitale tv alleen nog Nederland 1, 2 en 3 kunnen ontvangen.
Tv-kijken via het normale kabelsignaal lost voor klanten ook niet altijd het probleem op, want dan kun je onderstaand beeld te zien krijgen. Vandaag dus even niet voor de buis hangen, maar een andere bezigheid zoeken. Wat dacht je van: leuke gezinsuitjes met je iPhone en iPad?
Openingsafbeeling via @Voetaloverig. Foto van tv-beeld met sneeuw via @The_madmax.



15 reacties
Marvin
Klopt als goed is zijn er werkzaamheden
Iedereen heeft een mailtje hierover gehad !
Roel
Geen mail en werkt al sinds eergisteren niet meer
André
Vreselijk irritant dit…kan al ruim 1,5 week geen TV kijken via de app van Ziggo. Bij het inloggen krijg ik continu een foutmelding. Dat er af en toe een kortdurende storing is oké maar dit is echt jammer. Ook pro-actief informeren over het hoe en wat gebeurt niet.
treppak
In 030 geen enkel probleem. Net getest. En de werkzaamheden zijn op 18aug. En uiteraard geen JB hier.
Marvin
Ik ondervind ook geen problemen
Ziggo app werkt
Internet werkt
Modem werkt
Tv werkt
Peter12
Alsof het logisch is dat ziggo zich met jouw jailbreak bemoeit
Gonny van der Zwaag
@Peter12: In het verleden hebben kabelaanbieders toestellen met een jailbreak wel eens geblokkeerd.
Henk
038 alles werkt zoals het hoort.
Mail
App
Internet
TV
Geen enkele last van storing, ook gisteren niet!
masterbas
ik heb nergens last van en volgens de afbeeldingen zit ik onder een rode stip?!
Alle diensten werken bij mij naar behoren al de gehele ochtend en ook gisteravond.
Wel vervelend voor de rest die er wel last van hebben.
Ro
Die app heeft bij nog nooit gewerkt
iemand
Weinig verrassend dat kaartje. Laten dat nu net de dichtstbevolkte gebieden van NL zijn.
Ik heb gister een mail gehad waarin vermeld word dat er 18 op 19 augustus werkzaamheden zijn, dat is komende week pas. De app word hier trouwens nauwelijks gebruikt, maar de behoefte ligt bij ons ook niet bij televisie.
Joppe Jan
Ik ben bij Ziggo al zo ontzettend blij en opgelucht als elke 20.00 uur een min of meer herkenbare nieuwslezer verschijnt, dat ik niet meer aan verdere behoeften durf te denken.
bennie
Leuk hoor ziggo, ben blij dat ik daar niet bij zit. Verder heb ik nog nooit problemen gehad met tv en internet hier. 1 keer een defecte decoder en had de volgende dag een nieuwe.
Hoor heel veel klachten over ziggo (upc)
Ze mogen dan een leuke downloadsnelheid hebben maar hun upload is waardeloos. Dat werkt bij glas toch veel mooier.
LoLWuT
Werk zelf bij Ziggo helpdesk. Momenteel is er nog geen oplossing hiervoor. Althans, als ik mijn collega’s van de technische dienst mag geloven. Die 16 minuten wachten kan goed kloppen, want bij de Technische Helpdesk is het vreselijk druk.
– Dit is op persoonlijke titel
mommers
internet en telefoon doen het maar tv al van gisteren avond niet erg vervelend 043