Mannen letten op prijs, vrouwen op functies bij aanschaf nieuwe telefoon

Uit een onderzoek van Vuclip blijkt dat mannen vooral op prijs letten bij de aanschaf van een nieuwe telefoon. Voor vrouwen zijn functies belangrijker.

Als we de stereotiepen mogen geloven, willen mannen altijd de nieuwste smartphone en klagen vrouwen dat die nieuwe speeltjes veel te duur zijn. Een nieuw onderzoek van Vuclip laat echter zien, dat juist de mannen de hand op de knip houden en bij het kiezen van een nieuwe smartphone vooral op de prijs letten. Voor vrouwen zijn de functies veel belangrijker. Vuclip ondervroeg maar liefst 560.000 mensen in de maand februari.

Gevraagd naar de belangrijkste factor bij het kopen van een nieuwe telefoon, zei 33 procent van de mannen dat prijs het belangrijkst was. Functionaliteit kwam met 31 procent op de tweede plaats. Bij de vrouwen was functionaliteit de winnaar (37 procent) en werd in tweede instantie gekeken naar schermgrootte (21 procent). De prijs van een toestel staat bij vrouwen met 18 procent pas op de derde plaats. Vuclip vroeg ook naar het merk telefoon dat de ondervraagden bij hun volgende aankoop zouden aanschaffen. Nokia (37%) was daarbij de winnaar, met Apple (25%) op de tweede plaats. Bij Apple was de merktrouwheid wel behoorlijk groot: 90% van de mensen die nu een iPhone hebben, willen straks opnieuw een iPhone kopen. De respondenten werden willekeurig gekozen, maar moesten wel gemotiveerd zijn om mee te doen.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 20 maart 2012, 12:09
Categorie Achtergrond
Onderwerp telefoon

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.