Blendtec ziet flinke omzetgroei na ‘iPhone, Will It Blend?’

Blendtec heeft sterk geprofiteerd van de video: iPhone, Will It Blend? De verkoop van blenders nam met een factor 5 toe.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

Will it BlendDat viral marketing wel degelijk effect kan hebben laat Blendtec zien. De video ‘Will It Blend?’ waarin CEO Tom Dickinson een iPhone in de mixer gooit, is op YouTube meer dan 2 miljoen keer bekeken. Het bezoek aan de website nam met 650% toe en de verkoop via Blendtec’s online winkel is vervijfvoudigd.

De video’s die mixerfabrikant Blendtec maakt, zijn bedoeld als infmercial, waarbij de blenders van het bedrijf worden gebruikt om een bepaald voorwerp tot gruis te malen. Blendtec CEO Tom Dickson is een cultfiguur geworden. Eerder publiceerden we op iPhoneclub al een interview met de koper van de iPhone uit Will it Blend.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 18 juni 2012, 17:41
Categorie Achtergrond

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.