
Apple werkt aan digitale radio voor de iPhone
GCap Media, een pionier op het gebied van digitale radio, heeft in een rapport laten uitlekken dat ze samenwerken met Apple om digitale radio op de iPhone aan te bieden.
GCap Media, een pionier op het gebied van digitale radio, heeft in een rapport laten uitlekken dat ze samenwerken met Apple om digitale radio op de iPhone aan te bieden.
Twee onderzoeken laten zien dat de iPhone de meest gewilde mobiele telefoon is, die het meest wordt overwogen bij de volgende aankoop. Ook blijkt het iPhone-effect te werken: Amerikanen hebben dankzij de iPhone een positiever beeld van Apple gekregen.
Apple heeft op 26 februari een nog onaangekondigd evenement gepland. Het zou met de lancering van de iPhone SDK te maken kunnen hebben, maar omdat er extra personeel wordt ingehuurd lijkt er meer aan de hand.
Ad Infusion gaat als eerste video-advertenties op de iPhone vertonen. Het advertentieplatform herkent de iPhone en zorgt dan voor aangepaste advertenties.
Apple heeft twee nieuwe commercials voor de iPhone uitgebracht, waarin mobiel internet centraal staan. In de commercial Facebook gaat het om sociale netwerken, in Cars om het opzoeken van actuele prijzen bij het onderhandelen over een auto.
Apple is op zoek naar een Visual Designer voor de iPhone. Met een Bachelor of Masters in grafisch ontwerpen en twee jaar ervaring zou je best eens de gok kunnen wagen.
De Russische pers - met name blogger Alex Patsay - is boos op Apple. Op een persevenement werden nieuwtjes aangekondigd waar de Russen niets aan hebben omdat er geen lokale iTunes Store is.
Twee breed geformuleerde patenten kunnen problemen voor Apple veroorzaken. Patenthouder Minerva heeft al een claim bij Apple neergelegd, terwijl patenthouder Smarter Agent een algemeen patent voor locatiegebonden diensten in bezit heeft.
Apple heeft het afgelopen kwartaal 2,1 miljoen iPhones verkocht en is vast ervan overtuigd dat het geplande doel van 10 miljoen iPhones aan het eind van 2008 haalbaar is.
Europees commissaris voor consumentenrecht Meglena Kuneva, heeft gisteren in een brief laten weten dat nationale rechtbanken moeten bepalen of de exclusieve verkoop van de iPhone via bepaalde netwerken legaal is.
Volgens een artikel in de New Yorker zal Google CEO Eric Schmidt zich in bestuursmeetings bij Apple niet langer in discussies over mobiele technologie mengen. Belangenverstrengeling ligt namelijk op de loer.
De Amerikaanse associatie voor tandartsen probeert mensen over te halen om vaker tanden te poetsen. Ze hebben daarvoor een reclamecampagne opgezet, waarin de iPhone een prominente rol speelt. Geslaagde campagne? Of een noodgreep om van een saai onderwerp nog iets spannends te maken?