Apple ruilt Amerikaanse iPads met Wi-Fi-problemen om

Interne documenten van Apple wijzen er op dat de derde generatie iPad door personeel wordt ingenomen, mocht deze last hebben van Wi-Fi-problemen. Een aantal iPad-gebruikers kan niet verbinden met Wi-Fi of krijgen een zwakke connectie.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

Wi-Fi iPadSinds de lancering van de iPad 3 is er een kleine groep gebruikers, die klaagt over Wi-Fi-problemen. Apple heeft nu een intern document rondgestuurd, waarin ze verkooppunten en contactcenters aanraden om derde generatie iPads in te nemen, als een gebruiker klaagt over Wi-Fi-problemen. Dit blijkt uit een intern documenten dat 9to5Mac in handen heeft gekregen. De iPads worden vermoedelijk door Apple onderzocht, zodat er gekeken kan worden naar de precieze oorzaak van het probleem.


De Wi-Fi-problemen zouden volgens het document kunnen bestaan uit een verbinding die steeds wegvalt, langzame internetsnelheden of Wi-Fi-netwerken die niet door de iPad worden gezien. Het zou enkel gaan om de Wi-Fi only-modellen van de nieuwe iPad, de 4G-versie hoeft niet omgeruild te worden.

Vlak nadat de nieuwe iPad in de winkels verscheen, doken er klachten op Apple’s supportforum op over Wi-Fi-problemen. Hierdoor zouden netwerken soms niet zichtbaar zijn en de verbinding veel zwakker zijn dan de bedoeling is. Apple heeft sindsdien niet gereageerd op de problemen. De documenten zijn daarom ook interessant: ze laten zien dat Apple zich bewust is van de kwestie en dat er gewerkt wordt aan een oplossing.

De documenten zijn enkel gericht op Amerikaanse winkels die de derde generatie iPad verkopen. Hoewel het niet onwaarschijnlijk is dat je een slecht werkende iPad in een Nederlandse winkel mag inruilen, kunnen wij niet zeggen of Apple net zo soepel omgaat met iPads die in Nederland zijn gekocht.

Dit is niet de eerste iPad die met Wi-Fi-problemen kampt: de originele iPad had vlak na verschijning ook problemen. Deze werden uiteindelijk in een software-update opgelost.

AppleCare iPad 3 document

Reacties: 11 reacties

  1. Geen enkel probleem met WIFI met mijn nieuwe iPad. Betere internetverbinding dan met de iPad1. Geen crashende Safari meer.

  2. Gelukkig geen last van! Ik kreeg wel gister toen ik de bank youtube video’s an het browsen was, de melding dat ik mijn ipad moest laten afkoelen voor ik deze weer kon gebruiken.
    Hij voelde overigens niet extreem heet aan, maar ik vond dit wel raar bij een gloednieuw product wat op zon moment niet intensief gebruikt wordt(en ook niet aan de oplader aangesloten!)

  3. Ik heb iPad 3 16gb wifi.. En heb opzich geen problemen met wifi! MAAR! In de avonden Wilt hij geen apps downloaden via app store, hij zegt dat hij geen connectie kan maken met de iTunes store… Terwijl via me iPhone werkt alles goed…en verder doet wifi het goed(safari,YouTube etc.) en hij opent de AppStore, je drukt op “downloaden” en dan doet hij niks…. Er verschijnt icoontje(duh) en dan een tijd later geeft hij die melding….

    Heeft iemand dat ook?!:o want dat is echt heel raar…..

  4. Dit heb ik helaas bij mijn iPad 2. Telkens moet ik opnieuw verbinden terwijl het airport station gewoon in dezelfde kamer is en ik daar op mijn iPad 3 totaal geen last mee heb.

  5. Ik heb geen last van trage snelheden op mijn iPad 3 32GB. Alleen heb ik wel last van wegvallen van Wifi als ik mijn vinger aan de rechterkant van de Home knop heb zitten. Eerst zie je de verbinding verzwakken en dan valt het helemaal weg.

    Al zie ik dit alleen als ik verder weg zit van de router. Is de router op dezelfde verdieping als de iPad dan is er helemaal niets aan de hand.

    Anders is de verbinding gewoon goed.

  6. Ik heb een itv2 en iPad 3 , bij de iPad hapert AirPlay
    Met mijn iphone4 geen probleem.
    Weet iemand een oplossing?

  7. Niemand anders problemen met foutmelding op de nieuwe ipad met betrekking tot oververhitting???

    Origineel geplaatst door DikkieB
    Gelukkig geen last van! Ik kreeg wel gister toen ik de bank youtube video’s an het browsen was, de melding dat ik mijn ipad moest laten afkoelen voor ik deze weer kon gebruiken. Hij voelde overigens niet extreem heet aan, maar ik vond dit wel raar bij een gloednieuw product wat op zon moment niet intensief gebruikt wordt(en ook niet aan de oplader aangesloten!)

  8. @WybWyb:

    Zal wel een productie fout zijn, mijn iPad 2 werkt als een zonnetje en verliest nooit de verbinding.

  9. @DikkieB:

    Is het de eeste keer je deze melding kreeg? Speel jij ook games op je ipad?
    Ik heb nog de ipad 2 en ben beetje bang de nieuwe te kopen als ik dit allemaal lees.

  10. @Ilja:

    mijn ipad2 ook daarom ik bang ben de nieuwe te kopen,mischien beter wachten tot de kinderziektes eruit zijn.

  11. De eerste week nergens last van gehad. Deze week reeds tweemaal geen verbinding. Andere app deden het prima.
    Het waaiertje op de ipad geeft volledige verbinding aan. Na herstel van netwerk via instellingen deed ie het weer.
    Ik wacht op de softwareupdate.