Archief voor 'Achtergrond'

Supermarkten gaan privacy van boodschappen-bezorgapps verbeteren

Supermarkten gaan privacy van boodschappen-bezorgapps verbeteren

De Nederlandse supermarkten beloven beter om te gaan met de privacy van gebruikers. Tijdens een onderzoek van de Hogeschool Utrecht bleek dat apps voor het laten bezorgen van boodschappen veel meer persoonsgegevens verzamelen dan strikt noodzakelijk is. Ook over de prijzen van de producten doen de supermarkten soms vaag.

1 reactie ·
Opvouwbare Samsung Galaxy Fold al binnen 48 uur kapot

Opvouwbare Samsung Galaxy Fold al binnen 48 uur kapot

Na problemen met spontaan in brand vliegende toestellen dreigt er nu opnieuw een drama bij Samsung. Het scherm van de opvouwbare Samsung Galaxy Fold blijkt al binnen twee dagen kapot te gaan, zo blijkt uit de ervaringen van de eerste reviewers.

37 reacties ·
Opinie: Siri is eerlijker met zoekopdrachten dan Google Assistent

Opinie: Siri is eerlijker met zoekopdrachten dan Google Assistent

Als je een vraag stelt aan Siri, Alexa of Google Assistent, dan verwacht het best mogelijke antwoord. Bij slimme speakers met Google Assistent blijkt dat echter een uitdaging: Google heeft moeite om duidelijk te maken welke zoekresultaten gesponsord zijn. Siri weet misschien minder, maar is wel eerlijker.

3 reacties ·
Opinie: Apple moet meer duidelijkheid geven over de AirPower

Opinie: Apple moet meer duidelijkheid geven over de AirPower

Anderhalf jaar na de aankondiging moet Apple meer duidelijkheid geven wat er met de AirPower aan de hand is. De draadloze oplaadmat dreigt anders een lachertje te worden: Apple blijft het product maar op verpakkingen vermelden, maar als het bedrijf serieus genomen wil worden moeten ze het ding nu ook eens op de markt gaan brengen. Of laten weten dat de AirPower er niet meer komt.

20 reacties ·
reBuy: ‘Nederlands keurmerk voor refurbished lastig voor buitenlandse bedrijven’

reBuy: 'Nederlands keurmerk voor refurbished lastig voor buitenlandse bedrijven'

Hergebruik is bij Apple-producten eigenlijk heel logisch. iCulture sprak met Philipp Gattner (CEO) en Sophie Heldens (Country Manager Nederland) van reBuy, een van de grootste aanbieders van refurbished producten in Europa. Ook kregen we een kijkje in het gigantische distributiecentrum in Berlijn, waar de producten binnenkomen, worden opgeknapt en daarna weer worden doorverkocht aan klanten.

2 reacties ·