Arcade Solitaire: TriTowers is snel, leuk en venijnig (mini-review)

Review van Arcade Solitaire: TriTowers, een game die de klassiekers Tri-Towers en Tri-Peaks combineert. Dankzij OpenFeint kun je ook tegen vrienden spelen.
Bart Breij - · Laatst bijgewerkt:

tritowersWaarom laten wij mensen ons toch zo in met toeval? Waarom nemen we toch zo graag een gok om vervolgens zonder pardon de deksel op de neus te krijgen? Besteden we €25 aan een loterijticket waarvan de winkans kleiner is dan één op een miljoen? Arcade Solitaire: TriTowers voor de iPhone roept dat soort vragen op als je in alle onwetendheid alweer een pot verliest. Maar je blijft het spelen.

Het is simpel. Je trekt een kaart waarmee je kaarten met één waarde hoger of lager van de tafel mag pakken. Vervolgens is die kaart het uitgangspunt, en dan weer de kaart die je daarna trekt of pakt. Zo maak je de keuze of je na een 4 de 5, 6 en 7 pakt, of toch liever de 3, 2, 1, en A.

GAMES TriTowers

Het venijn zit ‘m in een giftige, grote staart. In het begin is alleen de eerste rij van de 28 kaarten op tafel zichtbaar, de drie rijen daarachter draaien open als je de kaarten ervoor hebt weggepakt. Je weet van tevoren niet welke kaarten nog in het spel zijn dus, omdat je ook nog een stapel onder je hand hebt liggen waarmee je eveneens kaarten van tafel kan spelen. Ofwel: TriTowers vergt een tikkeltje strategisch inzicht en drommels veel geluk.

GAMES TriTowers 2

Maar verdraaid; dat zagen de ontwikkelaars ook en die hebben er een behoorlijke onvergeeflijke tijdslimiet op gezet. In de Arcade-modus heb je 99 seconden voor een ronde en krijg je er levens bij als je meer dan vijf kaarten in je stapel over hebt na een ronde. De ‘traditionele’ stand is met zijn zestig seconden al helemaal genadeloos. Gek genoeg is juist dat de reden dat je verder speelt. Even kijken of je een ronde verder komt, of je andere kaartendecks en achtergronden vrijspeelt, of je de score van vrienden in OpenFeint klop kan geven. TriTowers is zo’n spelletje dat je op een willekeurig moment tevoorschijn tovert en waar je zonder het op te merken zomaar een uur mee verder bent.

Info: Arcade Solitaire: TriTowers

7 februari 2010 om 17:37