Steve Jobs geeft fouten bij lancering MobileMe toe
In een interne e-mail aan Apple-medewerkers heeft Steve Jobs toegegeven dat MobileMe te vroeg is gelanceerd. Apple had het product beter moeten testen en meer tijd voor de lancering moeten uittrekken. De gelijktijdige lancering met de iPhone 3G, firmware 2.0 en de App Store was ook geen goed idee. “We hadden allemaal meer dan genoeg te doen en MobileMe had zonder consequenties uitgesteld kunnen worden”. Jobs heeft een reorganisatie van het MobileMe-team aangekondigd om de zaken weer op de rails te krijgen.
Eén verandering is dat het team voortaan moet rapporteren aan Eddy Cue, die op dit moment al verantwoordelijk is voor de iTunes Store, inclusief de App Store. Cue wordt daarmee verantwoordelijk voor alle internet-gerelateerde diensten bij Apple. “De lancering van MobileMe heeft duidelijk laten zien dat we meer te leren hebben over internetdiensten”, zei Jobs in de interne e-mail, die in handen van Ars Technica is gekomen. “En we zullen leren. De visie van MobileMe is spannend en ambitieus en we zullen zorgen dat het een dienst wordt waar we eind van dit jaar trots op zijn.” Eén van die leermomenten is dat MobileMe stapsgewijs geïntroduceerd had moeten worden: het draadloos synchroniseren van de iPhone eerst, één voor één gevolgd door de webapplicaties zoals Mail, Calender, enzovoort.
Via: Ars Technica
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Het viel natuurlijk ook niet te ontkennen 😉
En nog werkt het niet naar behoren 🙁
Mijn laptop en pc (twee aparte accounts met twee aparte iphones) hebben 1 x kunnen synchroniseren met de “cloud” maar outlook en ical krijgen nog steeds niet alle contacten en afspraken vanuit de cloud terug als deze zijn aangemaakt op de iphone.
Ik heb nooit probelemen gehad … 🙂
goede actie
Wat ik merk is dat het syncen van mijn iPhone niet zo snel gaat als het syncen naar mijn Mac. Als ik iets op de webinterface zet moet ik echt vrij lang wachten op mijn iPhone voordat het eropkomt terwijl het in mijn iCal al lang staat…
En nu nog zorgen dat we een abbo kunnen nemen zonder credit card, waarom voegen ze nergens Paypal toe, ook b.v. met de itunes store. Gemiste kans imo.
Hier ook problemen met syncen met de cloud, zowel agenda’s, contactpersonen als bookmarks. Soms synct ie niet van iPhone naar iCal en/of Mobileme-site, soms omgekeerd.
Wat vaak helpt is even de synchronisatie uitzetten op de iPhone en opnieuw laten syncen, maar dat is natuurlijk niet ideaal.
Gelukkig heb ik nog even op mijn trial-account.
Interne mail interne shmail… marketing
Vind de afbeelding bij deze post trouwens super!