The Daily krijgt reclamebanners van Medialets
Wie had gedacht dat betalen voor nieuws betekent dat je niet meer met reclamebanners wordt geconfronteerd, komt bij de nieuwe krant The Daily bedrogen uit. The Daily gaat ook reclamebanners tonen, maar heeft daarvoor niet gekozen voor Apple’s iAds of Google’s AdMob. In plaats daarvan gaan ze met het concurrerende Medialets in zee. Medialets is een advertentieplatform voor rich media, waarmee uitgevers advertenties kunnen tonen op het iOS-platform: gewone banners, maar ook expandables (banners die uitklappen) en interstitials (banners die verschijnen voordat het opgevraagde pagina te zien is).
Volgens The Daily gaat deze keuze een reeks topadverteerders trekken. HBO, Landrover, Macy’s, Paramount Pictures, Pepsi, Verizon en Virgin Atlantic. Engagement is het toverwoord: hoe meer adverteerders de lezers een rijke ervaring kunnen aanbieden, hoe meer ze zich betrokken zouden moeten voelen. Je kunt The Daily gratis downloaden op je iPad (iOS 4.2 vereist) en twee weken gratis proberen. Daarna moet je een abonnement afsluiten van $0,99 per week of $39,99 per jaar.
Voorlopig is The Daily alleen in de Amerikaanse App Store verkrijgbaar, maar een Amerikaans App Store-account aanmaken is relatief eenvoudig.
Downloaden: The Daily (gratis – abonnement vereist)
3 reacties
iPieter
Zal Apple wsch een worst zijn wat voor type Ads ze gebruiken; ze zullen toch wel een deel van de reclame opbrengsten ontvangen verwacht ik.
2be
Niet leuk, maar wel begrijpelijk. In de papieren krant staan ook advertenties ondanks dat je er voor betaald hebt. Zelfde geldt voor tijdschriften enz.
Christiaan W. Lustig
Eh, dat is toch in de krant, in tijdschriften, op radio en tv niet anders? Daar betaal je voor je nieuws, direct of indirect, én er zijn advertenties/commercials.
Edit: wat 2be zei. 😉