Review: Flick Sports Fishing

Sinds kort is Flick Sports Fishing te koop in de App Store. De game kost € 0,79 en dat is absoluut geen verspild geld, want de game kan je een behoorlijke tijd bezig houden - als je van dit soort games houdt.
VisionRoy - · Laatst bijgewerkt:

Moest je eerst nog naar een visvijver om een visje te gaan vangen… nu kan het gewoon op je iPhone. Sinds kort is Flick Sports Fishing te koop in de App Store. De game kost € 0,79 en dat is absoluut geen verspild geld. Deze game kan je een behoorlijke tijd bezig houden – als je ervan houdt.

Je hebt 6 locaties om te gaan vissen met elk hun eigen omgeving, weertype en verschillende vissen. Zo kan het op de ene locatie regenen en donker zijn, terwijl het ergens anders lekker zonnig is. De ene keer sta je op een bootje op de open zee en de andere keer op een steiger. De variatie is behoorlijk goed voor elkaar.

Je kan kiezen uit 9 soorten aas om zo te bepalen welke vis je wilt gaan vangen. Op elke locatie vang je andere vissen en het type aas dat je kiest heeft daar vanzelfsprekend invloed op.

Als je niet zomaar doelloos wilt vissen, kun je ook nog kiezen om met één van de 12 toernooien mee te doen die in de game worden aangeboden. En dat is zeker zo leuk: er is zelfs een optie om via je lokale netwerk tegen een vriend met een andere iPhone te spelen. Heb je een joekel van een vis gevangen en wil je even opscheppen tegen een vriend? Dan kan je hem vanuit de game zelf eene-mail sturen met daarin een foto van de vis en het gewicht.

De graphics in deze game zijn erg goed voor elkaar, vrijwel overal is aan gedacht. De lelies in het water, de eenden die rondzwemmen, het golven van het water, vissen die boven water uit springen als je ze binnen wilt halen, je viskoffer die door je boot heen dendert… het gebeurt allemaal.

De besturing is erg prettig en maakt het spelen ook extra leuk. Je kunt je lijn namelijk uitwerpen zoals je dat in het echt ook zou doen: je maakt een vloeiende gooibeweging met je iPhone (let op dat hij niet uit je handen glipt en mocht het toch gebeuren zorg dan dat je het filmt!) en je dobber vliegt richting het water. Daarna zie je de molen van je hengel op je scherm. Door er rondjes mee te draaien haal je de lijn weer binnen. Let wel op dat je aas aan je haak doet voor je uit gaat werpen, anders zullen de vissen niet erg hard bijten.

Deze game staat gegarandeerd voor aardig wat pret, zeker in het begin. Ik heb nog niet lang genoeg kunnen spelen om te zien of het ook na een langere tijd spelen nog boeit… maar om wat tijd te doden is dit zeker een stuk leuker dan bijvoorbeeld Koi Pond.

Zijn er ook minpunten aan de game? Minpunten wil ik het niet noemen, maar er zijn wel wat dingen die ik nog graag in een update zou willen zien. Je krijgt bijvoorbeeld wel een melding op je scherm en vibraties als je een vis aan de haak hebt, maar het ‘gevecht’ om de vis binnen te krijgen zou net iets beter kunnen. Je ziet op je scherm hoeveel kracht de vis nog heeft en hoeveel spanning er op je lijn staat. De bedoeling is om de vis moe te maken, en hem daarna binnen te krijgen zonder je lijn te breken. Maar je hebt geen gevoel of je lijn strak staat, dat moet je puur zien aan het balkje in je scherm. Hadden ze hier bijvoorbeeld iets gedaan met de vibratiefunctie van de iPhone dan was dit wellicht nog iets leuker geweest, zodat je echt het gevoel hebt dat je weerstand van de vis hebt. Het andere punt van kritiek is dat er wat mij betreft nog wel iets meer locaties en verschillende vissen in de game mogen. Dat zou de houdbaarheid van het spel zeker ten goede komen.

Conclusie van deze review is dat Flick Sports Fishing een bijzonder leuke game is, zeker voor 79 cent. De prijs/kwaliteitverhouding zit hier zeker goed. Je hebt veel variatie, goede graphics en een zeer leuke besturing. Er zijn nog een paar kleine dingen die toegevoegd kunnen worden aan de game, maar wie weet komt daar nog wel een update voor. Deze game krijgt van mij een 8.

Info: Flick Sports Fishing

30 oktober 2009 om 2:24