Nieuwe iPad verantwoordelijk voor vijf procent Amerikaans iPad-internetverkeer

De derde generatie iPad zou nu al verantwoordelijk zijn voor vijf procent van het Amerikaanse iPad-internetverkeer. Dit stelt het advertentiebureau Chitika in een recent onderzoek.

Internet iPadHet Amerikaanse advertentiebedrijf Chitika stelt dat de derde generatie iPad nu al verantwoordelijk is voor vijf procent van al het Amerikaanse iPad-internetverkeer. Opmerkelijk, gezien de iPad pas op 16 maart in de Verenigde Staten voor het eerst verkrijgbaar was. De cijfers zouden er op kunnen wijzen dat de iPad in het eerste weekend meer dan een miljoen keer verkocht is.


De cijfers van Chitika geven waarschijnlijk geen ideaal beeld: er wordt immers alleen gekeken naar de websites die van Chitika’s advertenties gebruik maken. Daarnaast werd er alleen gekeken naar het gemiddelde iPad-internetverkeer in de Verenigde Staten. Hoe dit zich verhoudt tot de rest van de wereld wordt niet duidelijk gemaakt.

Chitika iPad 3In Chitika’s gegevens is een snelle stijging op de eerste dag te zien, waarna de percentages ongeveer hetzelfde blijven. Het iPad-verkeer van de nieuwe iPad blijft hangen tussen de vier en vijf procent.

Je kunt de resultaten tot in detail bekijken op Chitika’s website. Door op een bepaalde mijlpaal te klikken, zie je hoeveel procent van de iPad-internetters op dat punt een derde generatie iPad gebruikte.

Reacties: 6 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.