Stemgestuurde iOS-advertenties gebruiken Siri-stemherkenning

Nuance, makers van Siri's stemherkenningssoftware, gaan in samenwerking met Widespace Nederlandse stemgestuurde reclame bieden.

Nuance Voice AdsReclamebureau Widespace wil stemgestuurde advertenties aanbieden in Nederland, voor smartphones die draaien op iOS en Android. Bij deze advertenties wordt gebruikgemaakt van stemherkenningssoftware van Nuance, dezelfde technologie die Apple gebruikt voor Siri. De nieuwe reclame zal eerst worden ingezet voor het Zweedse dagblad Expressen, waarna het reclamebureau zo snel mogelijk wil kijken naar de Nederlandse mogelijkheden.

Widespace maakt gebruik van Nuance Voice Ads, een reclametechniek die in april werd gepresenteerd door Nuance. Door gebruik te maken van stemherkenning kan een advertentie op je iPhone of iPad een gesprek met je aangaan, om zo het betreffende merk een stem te geven en de consument meer bij de advertentie te betrekken. In onderstaande video wordt bijvoorbeeld gedemonstreerd hoe de advertentie van een bloemenwinkel je kan helpen met het kiezen van het beste boeket.

De Zweedse advertentie zal in de app van Expressen worden geïntegreerd. Welke apps in Nederland de Nuance-advertenties zullen krijgen is nog de vraag. Het reclamebureau werkt onder andere samen met de makers van Wordfeud.

Geen zin in een gesprek met een advertentie binnen een app? Dan kun je de betreffende applicatie met iOS 7 altijd toegang tot je microfoon weigeren.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 19 augustus 2013, 13:15
Categorieën Apple, iOS
Onderwerpen nuance, siri

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.