Shadowmatic icoon

Shadowmatic: spelen met schaduwen (Game van de Week)

In Shadowmatic, onze game van de week, mag je met moderne kunst spelen om figuren te maken met de schaduwen op de muur. Daarmee is het een goede game voor het weekend, waarmee je lekker kan ontstressen.
Bram Balk - · Laatst bijgewerkt:

Shadowmatic icoonJe hebt games in de app store staan die puur draaien om de relaxte ervaring die ze je geven. Shadowmatic, onze game van de week, is zo’n spel. Alleen al door de muziek raak je langzaam in een soort zen-stemming. De graphics ogen warm en sfeervol. En je voelt nergens de druk om echt haast te maken. Shadowmatic is immers een puzzelgame waarin je alle tijd mag nemen om moderne kunst rond te draaien, zodat je de schaduw op de muur kunt vervormen tot een herkenbaar figuur.

In het begin is dat natuurlijk makkelijk. Door met een vinger het beeld horizontaal te kantelen zie al snel wat de bedoeling is. Je kunt met twee vingers de vorm verticaal laten kantelen. Dat levert al in de eerste puzzels aardig wat mogelijkheden op. In deze fase van het spel raak je vooral enorm verwonderd door de mooie wereld die ontwikkelaar Triada heeft gemaakt.

shadowmatic

Shadowmatic: simpele vormen, moeilijke puzzels

Maar daarna begint de game je puzzels met meerdere beelden voor te schotelen. Hierdoor moet je niet alleen letten op de figuren van twee of drie verschillende schaduwen, maar ook uitvogelen hoe je van al die figuren één geheel maakt. Verrassend genoeg viel hier op dat de gedetailleerde vormen iets makkelijker zijn dan de simpele, omdat je sneller kunt zien of iets ergens op lijkt. Shadowmatic bevat momenteel meer dan 70 puzzels. Ben je daar klaar mee? Dan kun je ook nog optionele opdrachten bij de puzzels gaan voltooien, die behoorlijk veel uitdaging bieden. Zo vliegt de tijd voorbij zonder dat je het door hebt.

Shadowmatic helpt je uit de brand

Hierdoor kom je gegarandeerd een keer bij een puzzel aan die je te moeilijk vindt om op te lossen. Gelukkig zit je dan niet definitief vast in het spel; Door puzzels op te lossen, verzamel je steeds meer hintmunten die je kunt besteden om hulp te krijgen. De game is vrij gul met het schenken van muntjes, dus je komt hierdoor nooit echt in de problemen.

Conclusie Shadowmatic review

Shadowmatic is een bijzondere game met originele uitdagende puzzels en rustgevende muziek. Vooral de graphics zijn érg mooi en daardoor blijft het leuk om te kijken welke figuren je met al die moderne kunst kunt maken. Enig nadeel is dat de game hierdoor wel snel uitspeelt, maar ach… de uren waren erg aangenaam.

• Mooie graphics.
  • Originele puzzels.
  • Veel uitdaging.