Mmm Fingers review iPhone iPad

Nederlands highscorespel Mmm Fingers scoort internationaal

In deze Mmm Fingers review voor iPhone en iPad bekijken we waarom deze Nederlandse iOS-game een hit is. Pas op voor je vingers!

Mmm Fingers review iPhone iPadHet is een highscorespelletje met de moeilijkheidsgraad van Flappy Bird, maar ditmaal bestuur je geen personage op het scherm. De hoofdrolspeler in het Nederlandse Mmm Fingers is je eigen vinger, die je op het beeld langs talloze scherpe gevaren moet loodsen. Het spelidee slaat aan: Apple licht Mmm Fingers uit in App Stores wereldwijd en in de Verenigde Staten, Duitsland en Nederland zelf is het spelletje een opkomend succes. Is het ook leuk?

Mmm Fingers wordt uitgegeven door Noodlecake Studios uit Canada, maar is ontwikkeld door het Nederlandse No Monkeys. Onder andere Dennis Sijnen werkte aan het spelletje dat je gratis kan downloaden en geen in-app aankopen heeft. Er zijn wel advertenties, maar je wordt er niet mee doodgegooid. Mmm Fingers is vooral een lekker snel spelletje.

Zo’n spelletje dat je keer op keer herstart om een net wat hogere score te halen. Omdat je na elk potje denkt dat je je vinger best net wat beter had kunnen vegen om dodelijke stekels te ontwijken. En dat probeer je daarna dan ook. Om door het spel weer geslacht te worden door een ander gevaar dat op je vingertop afkomt.

Mmm Fingers review ronddraaiend gevaar Mmm Fingers review gevaar ontwijken

Vijandige stekels

De levels van Mmm Fingers worden willekeurig samengesteld. Je komt steeds verschillende uitdagingen in een andere volgorde achter elkaar tegen. Er zijn ronddraaiende stekels, balletjes die hun stekels uitzetten en routes volgen, vierkante stekelblokken die plots van positie wisselen en als die verschillende vormen in grote patronen op je afkomen, mag je helemaal je borst natmaken. Gelukkig is er ook goed nieuws. Om de 100 meter die je haalt, steek je een finishlijn over. Speel je je eigen highsore aan gort, dan klinkt er gejuich. En zelfs als je de hoogste score van je huidige sessie neerzet, krijg je dat in beeld te zien. Ook al is die score veel lager dan je topscore.

Conclusie Mmm Fingers review

Die positieve feedback is een leuk toefje en zorgt voor een gevoel van vordering, maar Mmm Fingers heeft het niet nodig. Het spelletje is ook van zichzelf uitdagend en vooral leuk genoeg. Onder het lekker dikke, cartooneske uiterlijk gaat een venijnig spelletje schuil dat je keer op keer wilt spelen, omdat je denkt dat je je vinger beter moet kunnen besturen dan je zonet hebt gedaan. En dus probeer je het nog een keer. En nog eens. Precies zoals highscorespelletjes horen te werken.

• Simpel om te leren...
  • ... en lekker lastig zodat je blijft doorspelen

• Tja... wel hele korte sessies?